Ga naar inhoud

herstel punt


anoniem

Aanbevolen berichten

nee, dat klopt wel. sinds dat herstelpunt geïnstalleerde progjes blijven qua mappen wel op de schijf staan, maar het register en aanverwante wijzigingen worden teruggebracht naar de situatie van het herstelpunt. systeemherstel deïnstalleert dus niet (evenmin als sinds dat herstel opgeslagen data), maar haalt alleen verwijzingen weg. je ziet die progjes dus niet meer in de programmalijst....
Link naar reactie
[quote:49adc43413="eduard33"]Maar hebben ze op die manier 100% geen effect meer op het systeem dan?[/quote:49adc43413]Wat bedoel je met deze vraag? Je register staat terug zoals op het ogenblik dat jij het herstelpunt maakte. De mappen in Program files wis je gewoon (eventueel mappen onder je accounts ook) en je bent alles kwijt. Beter werken met backups dan met herstelpunten? Het hangt er vanaf. Soms zet ik een backup terug, soms ook gewoon een herstelpunt. Door dat laatste kan je zelf bepalen welke programma's je wel en welke je niet verwijdert. Een backup is namelijk drastisch: àlle progs en updates nà je backup verdwijnen gewoon - maar soms wil ik bepaalde updates en/of installaties wèl behouden.
Link naar reactie
Ik bedoel inderdaad met die vraag of het echt geen effect meer heeft op het systeem. sommige dll files worden voor meer toepassingen gebruikt. eigenlijk had ik moeten vragen: hoeveel troep blijft er achter na een herstelpunt? die later weer voor problemen kunnen zorgen bij installaties. Als ik herstelpunt gebruik wil ik dus dat het weer is zoals het voor installatie was. Wat betreft de backups? Dat is dan een kwestie van regelmatig backups maken. Ik heb sowiezo een clone in de kast, daarnaast op een actieve schijf 2 backups. 1 recente en 1 voorloper. mijn vraag over herstelpunt in deze was dus of ik met herstelpunt net zo goed af ben als de backups. dat is de issue
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...