Ga naar inhoud

Windows 7 64-bit: opeens enorm trage start


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Sinds 2 dagen start mijn computer opeens ongeloof veel trager op dan daarvoor het geval was. Het duurt soms wel 5 minuten, terwijl het daarvoor ongeveer 1 minuut was. Wat me daarbij opvalt is dat, op het moment dat het windows 7 logo met de tekst `windows opstarten' verschijnt, mijn harde schijf enorme herrie begint te maken. Zodra de computer opgestart is, heb ik nergens last van en reageert alles op het tempo dat ik verwacht van een computer die nog geen maand oud is. Het probleem lijkt samen te hangen met de laatste Windows update, maar zeker weten doe ik dat niet. Weet iemand waar de trage start aan zou kunnen liggen? En hoe ik deze zou kunnen verhelpen?! [u:735a3ead09]PC info:[/u:735a3ead09] Windows 7 64-bit Professional Mobo: Asus P8P67 LE CPU: Intel Core i7-2600 RAM: Corsair 8 GB DDR3-1333 HDD: WD1003FBYX 1TB Video: Gigabyte Geforce GT 430
Link naar reactie
Verder zou je ook nog je Windows opstarttijd kunnen analyseren, via een applicatie zoals [url=http://www.sevenforums.com/software/150110-analyze-up-100-system-boot-times-maas360-boot-analyzer.html]MaaS360 Boot Analyzer[/url] of [url=http://www.techmaish.com/winbootinfo-advance-windows-boot-analyzer-for-windows-7-and-vista/]WinBootInfo.[/url] Om te controleren of het traag opstarten van Windows 7 te maken heeft met je harddisk, zou je deze kunnen testen met de [url=http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287]diagnostische software[/url] van de fabrikant. Had je Win7' Service Pack 1 al geïnstalleerd? Had je verder al gecheckt in de Windows 7 update geschiedenis, om wat voor een soort updates het gaat? Belangrijke/Aanbevolen – of Optionele updates. Omdat Optionele updates niet echt noodzakelijk zijn, zou je die eventueel kunnen verwijderen. Informatie daarover is onder andere te vinden op de site van [url=http://www.schoonepc.nl/windows7/onderhoudscentrum_windows_update.html]SchoonePC.[/url]
Link naar reactie
Hallo, Ik dacht dat het verbeelding was maar sinds 2 dagen had ik ook de indruk dat mijn win7 64 bits ook wat trager opstarte na een update. In mijn systeem kan ik zien dat er op 9-11 drie belangrijke updates op windows zijn geweest. Als je een recent herstelpunt hebt van voor deze updates zou je hier naar terug kunnen gaan. Dan kiezen voor updates 1 voor 1 handmatig installeren en zo eens kijken na welke update de vertraging ontstaat. vr.gr.
Link naar reactie
Dank voor alle tips, ik zal er dit weekend uitgebreid mee aan de slag gaan. Even alvast een wat algemenere vraag: als het traag opstarten aan meestartende programma's ligt, is de lange wachttijd dan op het moment dat je je bureaublad al kunt zien? Ik heb namelijk even geklokt en van de 5 minuten opstarttijd zijn er +/- 4 terwijl mijn bureaublad al zichtbaar is.
Link naar reactie
Aan [b:4b4b07c72c]pc_freak17[/b:4b4b07c72c], Het spijt me, ik heb op basis van de informatie die je gegeven hebt vooralsnog geen aanvullende tips bovenop wat door anderen al genoemd is. Maar wel wil ik even reageren op [b:4b4b07c72c]Japs[/b:4b4b07c72c]. Want Japs, waarop baseer je je met je bewering dat TS rommel-programma's zou installeren? (Bedoel je daarmee Windows dan is dat een nutteloze en kinderachtige opmerking.) En waarom suggereer je dat er misschien wel twee tot zes virusscanners geïnstalleerd zouden zijn? Komop Japs, geef reacties waar TS wat aan heeft, of ga ergens anders trollen.
Link naar reactie
Windows start uit zichzelf niet traag op (punt). Er is dus iets fout. 95% kans dat het een conflict is met geinstalleerde programma's. Van die 95% is meer dan 50% kans op een dubbele virusscanner. De overige 50% zijn programma's welke gratis van internet te halen zijn maar eerst via een internetverbinding je cookies willen "besnuffelen". En dan hebben we het nog niet over een niet bijgewerkt systeem (lees: windows update). Maar goed... dat is mijn ervaring. Als je meer wilt weten over je conflict, want dat is het. Klik op start en vervolgens op 'programma's en bestanden zoeken' en type: msconfig. Hier kun je kijken wat er allemaal geladen wordt tijdens het opstarten - daar moet je (naast een geupdate systeem) ook zoeken. Kort en bondig, via systeemherstel de boel 1 maand terugzetten.
Link naar reactie
@Japs: dank voor de toelichting op je vreemde opmerkingen. Ik zeg vreemd, omdat je er blijkbaar vanuit gaat dat ik totaal geen verstand van zaken hebben. 2 virusscanners installeren zou ik nooit van zijn leven doen en willekeurig programma's downloaden ook niet. Bovendien is mijn systeem altijd perfect bijgewerkt qua updates. Dus, dank voor de toelichtende uitleg, maar volgende keer graag eerst even checken of je aannames over de persoon in kwestie wel kloppen. @iedereen: Ik ben er niet achtergekomen waardoor het probleem veroorzaakt werd, maar aangezien mijn pc nog niet erg oud was en dus ook weinig geinstalleerde programma's had, heb ik de `makkelijke' uitweg van herinstalleren van Windows gekozen. Na alle aanwezige programma's weer geinstalleerd te hebben werkt alles nog steeds, alleen de laatste windows updates moet ik nog binnenhalen. Als dat weer problemen oplevert laat ik het nog even weten! Dank voor alle hulp!
Link naar reactie
@iedereen: Zojuist alle windows updates (incl. SP1) geinstalleerd en het (echt) trage opstarten is gelukkig weg gebleven. @japs: [quote:7984e49344]Windows wordt niet traag uit zichzelf[/quote:7984e49344] Dat ga ik toch even heel erg hard tegenspreken. Ik heb voor en na het installeren van alle windows updates de opstarttijd geklokt en die is van 1:10 naar 1:50 gegaan. Ook wil ik je nogmaals verzoeken geen aannames te maken over dingen die je helemaal niet weet, namelijk dat ik 'rommel' installeer. Als je mijn post goed had gelezen, had je gezien dat ik ALLE programma's die ik eerder geinstalleerd had, weer geinstalleerd heb en daar heeft de opstarttijd vrijwel niet onder geleden (1 min naar 1:10). @alle anderen: bedankt voor de hulp, @japs: ga aub eens leren om opbouwende kritiek te leveren voor je je op een forum in gespreken gaat mengen.
Link naar reactie
Aansluitend op Japs onderschrift - [i:3e96843243]Aan Japs heb je niets. Wordt je alleen maar moe van.[/i:3e96843243] Ik ga mijn 'abonnement' op de attenderingen van deze thread stoppen, en ik blijf voorlopig weg van [b:3e96843243][i:3e96843243]álle[/i:3e96843243][/b:3e96843243] topics waarin Japs momenteel zijn vervelende en nutteloze bijdragen levert. Ik kom wel terug wanneer Japs zijn psychische stabiliteit een beetje hervonden heeft of een ban gekregen heeft. Dag!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...