Ga naar inhoud

Windows 7 x64 installeren op PC met Windows XP x86


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je Windows 7 x64 installeert op PC waarop windows XP x86 is geinstalleerd, kan dit op 2 manieren: 1. In de Windows Map Windows 7 installeren, XP gaat verloren 2. In een andere partitie W7 installeren en je krijgt dan dual boot. Eigenlijk wil ik W7 gewoon uitproberen op de PC, als W7 bevalt deze aanhouden en windows XP met applicaties verwijderen en onder W7 de toepassingen opnieuw installeren. Als W7 x64 niet bevalt, W7 verwijderen en terugvallen op het reeds geinstalleerde Windows XP x86 systeem, wat goed werkt. Ik wil een paar dingen (zeker) weten: 1. wordt bij installatie van W7 naast windows XP een dual boot configuratie aangemaakt ? 2. als W7 op de PC blijft staan en XP verwijderd wordt: kan dual boot verwijderd worden en aangepast worden in enkel W7 boot.
Link naar reactie
Volgens mij kan de installer van windows 7 een bootmenu aanmaken, ik heb het nooit gedaan, maar weet bijna zeker dat ie dat kan. Dan moet je er natuurlijk wel aan denken dat je een herstelschijf voor windows xp bij de hand hebt, want als je de partitie van windows 7 verwijdert, omdat ie niet bevalt, dan verwijder je ook het bootmenu. Want dat is het bootmenu van windows 7. Dus dan start er helemaal niks meer op. Maar met zo'n herstelschijfje kan je dat best gemakkelijk repareren, dat heb ik zelf ook wel eens gedaan, en dan start ie weer braaf met windows xp op. Maar je kan windows 7 natuurlijk ook uitproberen op een virtual box. Dat kan bijvoorbeeld met de freeware virtualbox. Dat programma maakt eigenlijk een virtuele computer die je in je eigen os draait. Je kan windows ×86 sowieso niet upgraden naar ×64. Dus je moet altijd een schone installatie gebruiken.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Dual boot kan verwijderd worden. Het bootrecord voor XP of W7 kan gerepareerd worden. W7x64 moet schoon geïnstalleerd worden. Andere optie is om de HDD waar Windows XP op geinstalleerd is los te koppelen en een andere HDD te plaatsen en daarop W7 te installeren. Werkt het niet, dan kan ik zo terug naar windows XP dat op deze PC nog steeds probleemloos werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...