Ga naar inhoud

BCD herstellen XP sp3


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb in C:\Boot de subdirectory (en alle onderliggende subdirectories) BCD gewist. Nu kan ik mijn net-book alleen nog via een bootable floppy en een USB floppy disk opstarten. Heb op internet niets kunnen vinden om de BCD data te herstellen (EasyBCD was het enigste programma voor XP en Vista, maar kan voor XP alleen beschadigde BCD's herstellen, geen gewiste). Via Undelete kan ik de gewiste data niet terug zetten. Het netbook heeft geen Windows installatie partitie, dus ik kan niet Windows opnieuw installeren of herstellen. Er is alleen een backup die het mogelijk maakt om de originele toestand van de harde schijf te herstellen. Als het even kan, wil ik dat niet doen omdat ik dan alles opnieuw moet installeren. Zijn er mogelijkheden om enkel de BCD in deze situatie te herstellen, zodat ik weer normaal mijn netbook kan opstarten?
Link naar reactie
Ik heb geen windows CD of een installatie partitie (zoals ik aangegeven heb), dus ik kan geen repair/recovery uitvoeren. Ik heb wel fixmbr gedaan via een gratis programmaatje (MbrFix), maar dat had geen enkel effect. Windows wil bij het opstarten een bestand in de folder C:\Boot\BCD\ openen (om de boot configuratie data in te lezen, ik weet niet de naam van dat bestand) en loopt dan vast. Dus ik denk niet dat fixboot of fixmbr een oplossing biedt, omdat het booten c.q. het mbr niet beschadigd is. Ik heb wel installatie CD's van XP SP2 en SP1, maar ik ben bang dat als ik die gebruik, ik verder in de problemen kom.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...