Ga naar inhoud

Windows XP installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo computerexperts, Ik probeer windows XP te installeren over m'n windows 7 heen. Nu heb ik al een aantal versies van windows XP geprobeerd maar elke keer gaat hetzelfde fout. Ik laad van de windows-cd en vervolgens gaat hij alle bestanden van de cd kopiëren. Vervolgens moet hij opnieuw opstarten om de installatie te starten, maar hier gaat het fout. Ipv dat hij met de installatie gaat beginnen geeft ie de melding dat ie fout is afgesloten en geeft m'n laptop me de keuze om windows te herstellen of normaal te starten. Als ik kies voor normaal starten, start m'n hele laptop weer opnieuw op en ditzelfde gebeurt bij herstel-modus.. Hierna start hij gewoon windows 7 weer op. Iemand enig idee wat er fout is? Ik neem aan dat het niet aan de installatieschijf ligt, aangezien hij de melding bij meerdere versies van xp geeft.. Alvast bedankt Grtz. Kaell
Link naar reactie
Maar normaal gesproken krijg je de optie, tijdens de installatie van windows xp, op welke partitie je hem wil installeren. Hier kan je dan ook voor de optie: formatteren kiezen. Maar zo ver kom ik dus niet. Na het laden van de bestanden van de cd moet hij opnieuw opstarten om de installatie te starten, maar dit doet ie dus al niet. Grtz. Kaell
Link naar reactie
[quote:0296093784="kaell"] Na het laden van de bestanden van de cd moet hij opnieuw opstarten om de installatie te starten, maar dit doet ie dus al niet.[/quote:0296093784] Dat is wel vreemd. Als je de PC opstart vanaf de bootable XP CD en op een toets heb gedrukt om de setup te starten, dan wordt de hardwareconfiguratie gecontroleerd. Als dat in orde is, verschijnt het scherm waarin je kunt kiezen waar je XP wilt installeren. Daar heb je de mogelijkheid om partities te verwijderen, aan te maken en formatteren. Dan begint het kopiëren van installatie bestanden naar de harddisk. Pas als die voltooid is, volgt de eerste reboot. Zie bijvoorbeeld deze hyperlink [url=http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp]Installatie XP.[/url] Als je al moet rebooten voordat je het Windows XP setup scherm te zien krijgt, dan heeft wellicht de hardwareconfiguratie detectie gefaald. Zag je een foutmelding, die je hier kunt posten?
Link naar reactie
Waarschijnlijk kom je in de problemen door het feit dat XP standaard geen drivers voor een SATA-controller aan boord heeft, terwijl je wel een SATA schijf in je pc hebt zitten. XP weet dan niet waar het de besranden moet plaatsen. Probeer in het BIOS de SATA-controller eens in de IDE-modus te zetten, waarschijnlijk gaat het dan beter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...