Ga naar inhoud

Herstelpunt en het terugzetten ervan


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag inzake de herstelpunt die je terug wilt zetten. Om te beginnen laat ik weten dat ik os W7 gebruik. Hedendaags wou ik mijn systeem naar de herstelpunt van 28 september 2011 terugzetten. Ik selecteerde het herstelpunt van 28 september 2011 en koos uiteraard voor terugzetten systeem. Os W7 ging aan de slag en gegeven moment ontving ik een foutmelding dat mijn systeem niet terug gezet geworden is naar het herstelpunt van 28 september 2011 en dat ik een ander systeem herstelpunt moest kiezen. Oke ik zocht de foutmelding op via Google en kreeg de melding dat mogelijke wijze een anti Virusprogramma dit doet en of een Firewall. Ik denk dat het de Firewall was, ik gebruik Zone Alarm en die geeft een goeie beveiliging; althans daar ga ik vanuit. Goed ik wou het nogmaals proberen en constateerde dat mijn systeem herstelpunt verdwenen was; althans deze was nu veranderd in herstelpunt 9 oktober 2011 . Dat is feitelijk vreemd, want er was niks hersteld. Het is toch ook vreemd dat indien je een systeem herstelpunt activeerd, dat dit veranderd word in de datum van de dag dat je dit deed. Mijn vraag hierop luid dan ook: Hoe kan dit, met Xp heb ik dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik had al via Google geprobeerd om het antwoord te vinden, maar helaas was ik niet succesvol. Hopelijk is er iemand die mij hierover kan informeren.
Link naar reactie
Deze is van de FAQman van Computeridee Als ik via de Systeemeigenschappen naar het Systeemherstel ga om een Herstelpunt in te stellen, krijg ik een foutmelding. Hoe kan ik dit verhelpen? Oplossing: Ga naar Start en Uitvoeren om deze opdracht te geven: GPEDIT.MSC Enter. Daarna moet u naar deze sectie gaan: Computerconfiguratie, Beheersjablonen, Systeem en Systeemherstel. Daar aangekomen moet u alles wat u tegenkomt op Niet geconfigureerd instellen (afbeelding l0). Zorg ook eens dat u de echte Administrator wordt Maar ik zou ook een scan doen met MBAM MBAM http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
Link naar reactie
Bedankt voor de informatie, ik zal dit advies opvolgen. Overigens ben ik de Administrator, ik ben namelijk de eind-gebruiker van dat geïnstalleerde besturingssysteem. Toen ik mijn pc. dit jaar inelkaar flanste heb ik ook het product geïnstalleerd. Maar Windows 7 is een nieuw en onbekend terrein voor mij, het is dus logisch dat ik dit soort dingen niet weet. Maar goed, aldoende leerd men, in loop der tijd weet ik er meer van.
Link naar reactie
@ Mi-amigo Wanneer het terugzetten van een specifiek herstelpunt niet lukt, dan bestaat de kans dat het terugzetten van [b:a0f436f001]een ander (eerder) herstelpunt[/b:a0f436f001] wel lukt. Heb je dat geprobeerd? Lukt ook dat niet, dan bestaat de kans dat het terugzetten van een herstelpunt in [b:a0f436f001]Veilige Modus[/b:a0f436f001] wel lukt. Heb je Systeemherstel ook geprobeerd in Veilige Modus? Veilige Modus: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-is-safe-mode[/url] [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Start-your-computer-in-safe-mode[/url] En daarnaast is er nog een [b:a0f436f001]derde[/b:a0f436f001] manier, systeemherstel [b:a0f436f001]m.b.v. de Windows installatie-dvd of Systeemherstelschijf[/b:a0f436f001]. Die derde mogelijkheid is eerder beschreven in [b:a0f436f001]Tips & Trucs, 12-2008, pagina 72, tip 16.[/b:a0f436f001] [b:a0f436f001]" Systeemherstel werkt niet "[/b:a0f436f001] Helaas werkt Systeemherstel niet altijd. Merkt u dat u de staat van de computer niet kunt terugzetten naar een punt in het verleden? U kunt Systeemherstel ook buiten Windows om gebruiken, via een speciale modus. De herstelprogramma’s zijn namelijk toegankelijk via de Windows installatie-dvd. Zorg ervoor dat de computer kan opstarten vanaf dvd en start het systeem op met de Windows-dvd. Druk op een toets zodra de melding "Druk op een toets als u de computer vanaf een cd of dvd wilt starten" verschijnt. (Mogelijk zijn de herstelopties al door uw computerleverancier voorgeïnstalleerd. Bij het starten van de computer drukt u dan op de F8-toets om het opstartmenu op te vragen en de geavanceerde opstartopties te kiezen.) Vervolgens geeft u enkele simpele instellingen op (welke taal, tijd). Nadat u heeft geklikt op Volgende, klikt u op de koppeling [u:a0f436f001]Uw computer herstellen[/u:a0f436f001] (in het venster Windows installeren). Er wordt getoond welke Windows-versies aanwezig zijn. In de meeste gevallen zal Opstartherstel na de controle aanbieden om de computer met behulp van Systeemherstel te herstellen naar een punt in het verleden. De werking van dit Systeemherstel is identiek aan de werking van het onderdeel in de normale Windows-omgeving. Er is echter één belangrijk verschil: als u Systeemherstel via deze modus gebruikt, kunt u de terugzetactie niet ongedaan maken. Probeer daarom altijd eerst of Systeemherstel binnen de normale Windows-omgeving kan worden uitgevoerd, desnoods in de Veilige modus. In het overzichtsvenster van Systeemherstel klikt u op het herstelpunt dat u wilt gebruiken. Klik op [u:a0f436f001]Herstellen[/u:a0f436f001]. [b:a0f436f001]Kort: Systeemherstel 1. onder Windows, 2. zo nodig een ander (eerder) herstelpunt kiezen, 3. zo nodig in Veilige Modus, 4. desnoods via de Windows-DVD of via de Systeemherstelschijf (niet ongedaan te maken).[/b:a0f436f001] Opties 3 en 4 kosten de gebruiker uiteraard wel wat meer tijd dan manier 1.
Link naar reactie
[quote:56ca93e151="Stupendous Man"]@ Mi-amigo Wanneer het terugzetten van een specifiek herstelpunt niet lukt, dan bestaat de kans dat het terugzetten van [b:56ca93e151]een ander (eerder) herstelpunt[/b:56ca93e151] wel lukt. Heb je dat geprobeerd? [/quote:56ca93e151] Uiteraard. Toen ik dit constateerde heb ik geprobeerd om eerst die herstelpunt wat W7 veranderd had in 9 oktober 2011 terug te draaien, geen resultaat. Ik pakte mijn herstel cd welke ik gemaakt had en koos ervoor om via dat, het systeem terug te draaien naar een ander herstelpunt omdat ik dan niks met die Firewall te maken had en toen lukte het wel, maar die herstelpunt van 28 september 2011 wat W7 veranderd had in herstel van 9 oktober 2011; terwijl W7 helemaal niks veranderd had, was niet meer terug te draaien. Ik heb uiteraard een systeem backup, had die andere herstelpunt ook niet gelukt, dan had ik mijn hele systeem gewoon gereset, dus dattegaat geen probleem, het gaat mij erom dat ik het vreemd vind dat ik ondanks er niks hersteld werd door W7, het herstelpunt van 28 september 2011 na die foutmelding veranderd werd in: Het systeem is hersteld naar 9 oktober 2011, terwijl er helemaal niks hersteld was en die herstelpunt van 28 september 2011 was dus weg, logisch want dat was veranderd in 9 oktober 2011 . Als ik dergelijke dingen in Windows krijg, dan pak ik mijn herstel cd en doe het op die wijze. Maar desalniettemin is en blijft het vreemd dat ik dit had. Voorts liet je mij ook weten dat indien ik problemen blijf houden ik naar de fabrikant moet gaan die het besturingssysteem erop gezet heeft, dat word een beetje moeilijk, weet je. Ik heb in mei van dit jaar zelf het systeem geassembleerd en dus ook zelf het besturingssysteem erop gezet, dus ik kan niet naar de fabrikant gaan. Dit zou ik alleen doen als ik problemen zou ondervinden met mijn nieuwe pc. Stel dat mijn videokaart het niet meer doet, ik haal mijn Ati grafischekaart eruit en probeer beeld te krijgen met mijn ingebouwde grafischekaart en ik zou dan nog geen beeld hebben, terwijl de grafische eigenschappen wel ingesteld zijn door mij, dan zou ik mijn mobo eruit halen en mee naar de leverancier gaan waar ik de mobo gekocht heb, Maar dat probleem krijg ik niet. Dat van die herstelpunten in Windows 7, tja zoals ik al eerder zei, ik moet die W7 leren kennen. Met Windows Xp had ik dat probleem niet en met Windows 7 wel; misschien is het toeval geweest dat ik dit euvel had, maar ik had het. ik had vernomen dat Windows 7 toch wel veel fouten bevat en dit is er een van. Betreft de veilige modus, ik had hier niet bij stilgestaan.
Link naar reactie
@ Mi-amigo, Wat je beschrijft over het 'hernoemen' van een eerder herstelpunt na een niet geslaagd systeemherstel, dat klinkt ook mij vreemd in de oren. Ik weet niet of dat zo 'hoort', of dat het een fout is. Omdat ik daar niets over kan zeggen waar je wat aan hebt, had ik daar eerder niet op gereageerd. En je schreef ook nog:[quote:8d2d97ca31="Mi-amigo"][...] [color=black:8d2d97ca31]Voorts liet je mij ook weten dat indien ik problemen blijf houden ik naar de fabrikant moet gaan die het besturingssysteem erop gezet heeft[/color:8d2d97ca31] [...] [/quote:8d2d97ca31]Umm ... dat was ik niet, en ook Tirm niet, die dat zei. Mogelijk was dat in een ándere thread, of op een ánder forum?
Link naar reactie
Abraham54 did wrote on Monday 10-10-2011 [quote:ccc1a5a639] Heb jij mogelijk een dualboot met Windows XP en gebruik je die ook nog? [/quote:ccc1a5a639] Dat was wel de bedoeling, maar helaas was dit niet mogelijk. Reden: Het systeem hiervoor was een kant en klaar systeem met alles erop en er aan, het was een systeem van HP. Toen ik mijn nieuwe pc. ging bouwen had ik de intentie van, ik gebruik gewoon die Xp versie van Hp en blijf daar voorlopig meewerken totdat ik meer positieve geluiden hoor over Windows 7. Goed ik had mijn machine gebouwd en dacht lekker aan de slag te kunnen met die voorgeïnstalleerde Xp versie welke HP erop gezet had toen ik dat oude systeem nog had en lachuh, het ging mooi niet, omdat het een Oem versie betrof, dat was knap balen. Ik had wel over Oem en retail gehoord, maar niet wetende dat een Oem versie op je moederbord word afgestemd. Zoals ik in mijn kennismakings bericht vertelde weet ik aardig wat op Computergebied maar ik weet niet alles, als ik alles had geweten dan had ik nu niet op forums rond gezworven. Enfin ik ging naar de winkel waar ik mijn spullen gekocht had en kreeg feitelijk tegen mijn zin in een Oem versie i.p.v. Retail. Uiteraard weet ik, dat ik die Oem niet had hoeven te accepteren, maar aangezien ik iets meer kwijt was dan gepland koos ik toch voor die Oem, scheelde mij 80 euro in mijn portemonnee. Dus een Dual schijf was echter niet mogelijk, wat ik wel had kunnen doen en dan had die Xp wat nog op mijn hardeschijf stond misschien wel gewerkt, Windows 7 Ultimate aanschaffen, maar door ontwetenheid deed ik dat niet. Je hoord en leest bepaalde dingen, maar er word niet altijd gezegd wat je het beste kan doen. Daarom vind ik forums nuttig, je leerd en leest dan bepaalde dingen. [quote:ccc1a5a639] Het is namelijk heel simpel een euvel dat zich al sinds Vista er is, voordoet. Heb je een dualboot met Windows XP en in XP heb je systeemherstel NIET gedaktiveerd, dan worden in Vista dan wel Windows 7 de systeemherstelpunten overschreven met die van XP en zijn daardoor niet meer gebruikbaar! [/quote:ccc1a5a639] Wist ik niet, nu wel, nogmaals bedankt voor je informatie. Stupendous Man did wrote on Monday 10-10-2011 [quote:ccc1a5a639] Wat je beschrijft over het 'hernoemen' van een eerder herstelpunt na een niet geslaagd systeemherstel, dat klinkt ook mij vreemd in de oren. Ik weet niet of dat zo 'hoort', of dat het een fout is. Omdat ik daar niets over kan zeggen waar je wat aan hebt, had ik daar eerder niet op gereageerd.[/quote:ccc1a5a639] Geeft niet, ik kom ook nog op een andere forum waar iemand aanwezig is die software tester van Microsoft is, ik denk dat zij mij wel kan informeren hierover, zo niet, pech gehad. Weet je Stupendous, ik ben zelfs blij dat ik niet de enige ben die niet alles weet, stel dat jij en alle anderen het wel geweten hadden en ik niet, hoe denk jij dan dat ik mij zou voelen.? Knap beroerd kan ik wel zeggen. [quote:ccc1a5a639] Umm ... dat was ik niet, en ook Tirm niet, die dat zei. Mogelijk was dat in een ándere thread, of op een ánder forum? [/quote:ccc1a5a639] Sorry voor dit, ik dacht zoiets van je gelezen te hebben maar ik kwam tot de pijnlijke conclusie dat ik het verkeerd geïnterpreteerd had,vermoedelijk was ik met iets anders in de war, waardoor ik deze vergissing begon.
Link naar reactie
[quote:cd4208ca0a="Abraham54"]Heb je een dualboot met Windows XP en in XP heb je systeemherstel NIET gedaktiveerd, dan worden in Vista dan wel Windows 7 de systeemherstelpunten overschreven met die van XP en zijn daardoor niet meer gebruikbaar! [/quote:cd4208ca0a]Ook ik wist dat niet. Nuttige informatie. Ook namens mij bedankt, Abraham.
Link naar reactie
[quote:3a00f08339="Mi-amigo"]Voorts liet je mij ook weten dat indien ik problemen blijf houden ik naar de fabrikant moet gaan die het besturingssysteem erop gezet heeft[/quote:3a00f08339][quote:3a00f08339="Stupendous Man"]Umm ... dat was ik niet, en ook Tirm niet, die dat zei. Mogelijk was dat in een ándere thread, of op een ánder forum?[/quote:3a00f08339][quote:3a00f08339="Mi-amigo"]Sorry voor dit, ik dacht zoiets van je gelezen te hebben maar ik kwam tot de pijnlijke conclusie dat ik het verkeerd geïnterpreteerd had, vermoedelijk was ik met iets anders in de war, waardoor ik deze vergissing begon. [/quote:3a00f08339]Geeft helemaal niks, hoor. Vergissen is menselijk, hè. :) [i:3a00f08339](Aanpassing door Stupendous Man: Ik zag dat ik mezelf hierboven verwarrend genoeg per ongeluk had geciteerd als een ánder alter ego, in plaats van als Stupendous Man. Ik heb dat zonet even gecorrigeerd.)[/i:3a00f08339]
Link naar reactie
[quote:17fdca316e="Anjo"]Toevallig een programma gebruikt om junkfiles te wissen , of schijfopruiming gebruikt?? kans dat die - al of niet in opdracht- de oude herstelpunten hebben verwijderdt, behalve het laatste. En die 9 okt. is er toen niet een automatische update van Win7 geïnstalleerd, dat verklaard t nieuwe herstelpunt[/quote:17fdca316e] Ik moet ontkennend antwoorden op jouw vraagstelling. Uiteraard ben ik ervan op de hoogte dat programma's die junkfiles verwijderen weleens dingen kunnen doen die ze niet behoren te doen, daarom gebruik ik die dingen ook niet. Het feit dat die herstelpunt van 28 september 2011 na de foutmelding van Windows dat herstelpunt gewijzigd had in 9 oktober 2011 heeft niets met een update te maken. Ik weet niet hoe andere mensen te werk gaan, maar ik controleer altijd alles en toen ik mijn herstelpunten opzocht zag ik toch echt de herstelpunten die Windows en ik gemaakt hadden. Als het zo was geweest wat jij zei, had ik dit ook wel meteen gezien, maar neen dat herstelpunt van 28 september 2011 was na die foutmelding van Windows 7 gewijzigd in 9 oktober 2011 . Ik snap dat jullie dat vreemd vinden want ik begrijp er ook geen snars van, maar het is gebeurd. Weet je, ik ben blij dat ik een systeem backup heb, want toen ik die wijziging zag, dacht ik: Jeetje hee, stel dat ik nu geen systeem backup had gehad, wat dan, dan mag ik weer die Oem installeren en de moederbord drivers, lekker klusje. Enfin om door te gaan op die herstelpunt wijziging: Via mijn herstel cd heb ik uit veiligheids overweging de systeem herstelpunt van 23 september 2011 gekozen, zodat het systeem terug gezet werd naar dat punt. Als dit ook niet had gegaan dan had ik de systeem backup gekozen en uiteraard mijn hardeschijf nagekeken, want een hardeschijf kan ook rare dingen doen, ik weet niet of een hardeschijf dit soort dingen kan doen, maar ik weet wel dat indien een hardeschijf niet echt fris meer is, een eind gebruiker problemen kan bezorgen zoals vastlopers en bestanden niet vasthouden; stel dat je iets wilt installeren en je hebt beschadigde sectoren o.i.d., dan kun je ook dergelijke dingen verwachten, maar een herstelpunt die opeens na uitvoering gewijzigd word op de dag dat een gebruiker dit uitvoert, ik geloof niet dat dit kan. Tussen de herstelpunten van 23 en 28 september 2011 zat ook niet veel verschil in. Maar het blijft een vreemde situatie. Dank je voor je begrip stupendous, inderdaad is het menselijk om je te vergissen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...