Ga naar inhoud

vista sidebar in windows xp


Aanbevolen berichten

hallo, ik wilde graag zo'n handige sidebar van vista op mijn windows xp. nou vond ik hier op computer totaal een download waarmee ik dat kon doen: http://computertotaal.nl/article/7171/de-vista-sidebar-in-windows-xp.html ik heb netjes de uitleg gevolgd. Eerst toen ik mijn computer opnieuw opstarten zag ik de sidebar al niet, ik heb even windows taakbeheer geopend en sidebar.exe beëindigt en daarna handmatig opgestart en hij deed het. Ik probeerde daarna gadgets toe te voegen maar dit was heel vreemd: [img:74d00593d1]http://img842.imageshack.us/img842/1421/naamloossw.png[/img:74d00593d1] weet iemand hoe ik dit wel kan laten werken? Trouwens ik maak gebruik van windows xp SP3 (met vista thema). alvast bedankt. EDIT: Nu ik net framework 3.5 heb geïnstalleerd start het programma meteen op bij het opstarten van Windows. de gadgets werken echter nog altijd niet..
Link naar reactie
[quote:2626d1e18a="hermanoz"]hallo, ik wilde graag zo'n handige sidebar van vista op mijn windows xp. nou vond ik hier op computer totaal een download waarmee ik dat kon doen: http://computertotaal.nl/article/7171/de-vista-sidebar-in-windows-xp.html ik heb netjes de uitleg gevolgd. Eerst toen ik mijn computer opnieuw opstarten zag ik de sidebar al niet, ik heb even windows taakbeheer geopend en sidebar.exe beëindigt en daarna handmatig opgestart en hij deed het. Ik probeerde daarna gadgets toe te voegen maar dit was heel vreemd: alvast bedankt.[/quote:2626d1e18a] Als je Gadget-Extractor.msi hebt geïnstalleerd moet ook DotNetFx35setup.exe geïnstalleerd zijn! Een hogere versie werkt niet met deze extractor. De eerste keer dat je een Gadget gaat installeren klik je op de extractor. Zoek de gadget op enz. De volgende keren klik je op de te installeren Gadget. Heel toevallig heb ik deze vorige week ook in mijn XP gezet. Werkt perfect! PS. Ik had nog een txt file met de installatie volgorde. Ik weet niet of je ook zoiets hebt: Installatie : 1. [b:2626d1e18a]Extra.exe [/b:2626d1e18a]installeren. 2. Installeer het [b:2626d1e18a]Vista_5744_Sidebar_Setup_v2.2.exe[/b:2626d1e18a] bestand. Hierna vraagt hij om een Vista Key. Klik dan op 'Skip'. 3. Nu is de sidebar geïnstalleerd. (ATTENTIE: Start de PC niet opnieuw op!) Installeer eerst [b:2626d1e18a]dotNetFx35setup[/b:2626d1e18a] (web setup) als je deze nog niet hebt (kijk bij software) Vervolgens installeer je [b:2626d1e18a]Gadget-Extractor[/b:2626d1e18a] Zo, alles is nu geïnstalleerd. 4. Als de sidebar aanstaat, sluit hem dan af!. Lukt het niet? Ga dan naar Windows Taakbeheer en dan naar processen. 5. Zoek dit op: Sidebar.exe klik er 1 keer op en druk dan rechts-onderaan Proces Beëindigen 6. Ga naar de map waar Windows Sidebar staat. (Standaard is het: C:\Program Files\Windows Sidebar) 7. [b:2626d1e18a]Verwijder ALLE Gadgets[/b:2626d1e18a] die in deze map staan: C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets en (misschien) C:\Program Files\Windows Sidebar\Shared Gadgets. 8. Open het [b:2626d1e18a]mapje NL.Gadgets[/b:2626d1e18a]. 9. Plak nu alle Gadgets uit deze map in de map [b:2626d1e18a]C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets[/b:2626d1e18a]. 10. Oké nu ben je klaar start de PC opnieuw op. Hierna start als het goed is de Vista Sidebar op. Hier kun je dan gadgets verplaatsen, toevoegen, weghalen of downloaden. Nieuwe downloads van Gadgets installeer je door op het icoon (bureaublad) te klikken en dan de gedownloade gadget aan te klikken. Deze wordt autom. in de juiste map geplaatst. Klik met de rechter muisknop op de sidebar en kies add (toevoegen) In het venster wat gaat openen staat je nieuwe gadget. Dubbel klikken erop of sleep die naar de sidebar. Dat is alles. Heb je deze files niet, hoor ik het wel, zal ik alles op mijn site plaatsen dan kan je dit downloaden
Link naar reactie
[quote:48afa4a4e2="Guillaumpie"] Als je Gadget-Extractor.msi hebt geïnstalleerd moet ook DotNetFx35setup.exe geïnstalleerd zijn! Een hogere versie werkt niet met deze extractor. De eerste keer dat je een Gadget gaat installeren klik je op de extractor. Zoek de gadget op enz. De volgende keren klik je op de te installeren Gadget. Heel toevallig heb ik deze vorige week ook in mijn XP gezet. Werkt perfect! PS. Ik had nog een txt file met de installatie volgorde. Ik weet niet of je ook zoiets hebt: Installatie : 1. [b:48afa4a4e2]Extra.exe [/b:48afa4a4e2]installeren. 2. Installeer het [b:48afa4a4e2]Vista_5744_Sidebar_Setup_v2.2.exe[/b:48afa4a4e2] bestand. Hierna vraagt hij om een Vista Key. Klik dan op 'Skip'. 3. Nu is de sidebar geïnstalleerd. (ATTENTIE: Start de PC niet opnieuw op!) Installeer eerst [b:48afa4a4e2]dotNetFx35setup[/b:48afa4a4e2] (web setup) als je deze nog niet hebt (kijk bij software) Vervolgens installeer je [b:48afa4a4e2]Gadget-Extractor[/b:48afa4a4e2] Zo, alles is nu geïnstalleerd. 4. Als de sidebar aanstaat, sluit hem dan af!. Lukt het niet? Ga dan naar Windows Taakbeheer en dan naar processen. 5. Zoek dit op: Sidebar.exe klik er 1 keer op en druk dan rechts-onderaan Proces Beëindigen 6. Ga naar de map waar Windows Sidebar staat. (Standaard is het: C:\Program Files\Windows Sidebar) 7. [b:48afa4a4e2]Verwijder ALLE Gadgets[/b:48afa4a4e2] die in deze map staan: C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets en (misschien) C:\Program Files\Windows Sidebar\Shared Gadgets. 8. Open het [b:48afa4a4e2]mapje NL.Gadgets[/b:48afa4a4e2]. 9. Plak nu alle Gadgets uit deze map in de map [b:48afa4a4e2]C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets[/b:48afa4a4e2]. 10. Oké nu ben je klaar start de PC opnieuw op. Hierna start als het goed is de Vista Sidebar op. Hier kun je dan gadgets verplaatsen, toevoegen, weghalen of downloaden. Nieuwe downloads van Gadgets installeer je door op het icoon (bureaublad) te klikken en dan de gedownloade gadget aan te klikken. Deze wordt autom. in de juiste map geplaatst. Klik met de rechter muisknop op de sidebar en kies add (toevoegen) In het venster wat gaat openen staat je nieuwe gadget. Dubbel klikken erop of sleep die naar de sidebar. Dat is alles. Heb je deze files niet, hoor ik het wel, zal ik alles op mijn site plaatsen dan kan je dit downloaden[/quote:48afa4a4e2] Ik heb geprobeerd dotnetfx35 te installeren maar hij zei fout bij setup.:S alleen ik bedoelde met gadgets toevoegen niet die van internet maar die er standaard bij zitten. want de balk was leeg en ik probeerde hier wat gadgets in te zetten maar dit deed hij niet. in iedergeval bedankt voor het reageren.
Link naar reactie
[quote:e4d9b22a93="Abraham54"]Hoi Herman, om je Net Framework probleem op te lossen, daar heb ik een tut voor: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=68777 Succes ermee.[/quote:e4d9b22a93] weet je toevallig ook of dat het probleem is bij mijn probleem? of dat het ergens anders aan ligt? alvast bedankt :)
Link naar reactie
Als in XP Net Framework 2 al langere tijd zit, dan mislukt de installatie van Net Framewwork 3.5. Dit komt doordat die Update begint met de laatse versie van Net Framework 2 te installeren! Dus doe nu alles wat in die tut van mij beschreven staat en je hebt dan straks ook de beschikking over Net Framework 3.5 en zal de Vista sidebar mogelijk wel goed werken. Wanneer denk jij overigens over te gaan op Windows 7. Windows 7 is namelijk vele malen veiliger dan XP en minstens zo snel.
Link naar reactie
[quote:d499c7dd82="Abraham54"]Als in XP Net Framework 2 al langere tijd zit, dan mislukt de installatie van Net Framewwork 3.5. Dit komt doordat die Update begint met de laatse versie van Net Framework 2 te installeren! Dus doe nu alles wat in die tut van mij beschreven staat en je hebt dan straks ook de beschikking over Net Framework 3.5 en zal de Vista sidebar mogelijk wel goed werken. Wanneer denk jij overigens over te gaan op Windows 7. Windows 7 is namelijk vele malen veiliger dan XP en minstens zo snel.[/quote:d499c7dd82] haha, mijn computer faalt te hard om windows 7 te kunnen draaien :P ik ga nu sparen voor een laptop omdat ik die straks nodig ga hebben voor mijn opleiding.. Maar ik heb overigens nog steeds hetzelfde probleem waarmee ik deze topic begon, de balk staat netjes aan de zijkant. Nu overigens meteen nadat ik de pc opstart. Maar de gadgets werken nog steeds niet zoals ik eerder op de afbeelding ook al liet zien. De standaard gadgets werken ook niet... Ik heb net framework 3.5 weten te installeren maar nog altijd werkt de sidebar niet tips?????
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...