Ga naar inhoud
  • 0

formatteren van C:

anoniem

Vraag

Ik wil mijn computer opnieuw inrichten met Xp, want hij werd traag. Ik heb een image van de beginsituatie. Als ik die draai, blijven al mijn gegevens op de C staan, waardoor hij in de huidige situatie blijft. Kan ik nu de C formatteren en zo ja, hoe doe ik dat? Ik heb op een andere partitie even Windows 7 gezet, in de hoop dat ik dan vanuit die W7 de C zou kunnen formatteren. Niet dus. Iemand een tip? (Ik heb overigens geen originele cd van XP. anders zou ik hem opnieuw kunnen installeren. De image is van Norton Ghost)
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
De enige manier om de opstartpartitie (c: dus) te formatteren is om op te starten vanaf een opstartbaar menium (zoals een WinXP installatie CDROM) en dan te formatteren. Er zijn natuurlijk diverse alternatieven beschikbaar, zoals de DVD waarmee je blijkbaar Windows 7 hebt geïnstalleerd. Maar ik zie niet in wat daarmee wilt bereiken, aangezien je alleen maar een Ghost image hebt om weer terug te zetten. Daarmee krijg je uiteindelijk de oude situatie terug. Dat heb je al eens gedaan, en dat is blijkbaar niet wat je wilt. Wat je zou moeten doen is een WinXP CD zien te krijgen, daarmee de opstartpartitie formatteren en een schone installatie uitvoeren. Zo'n CD lijkt me niet moeilijk te krijgen, dus wat is het probleem?
Link naar reactie
  • 0
op het moment dat je de image terugzet heb je inderdaad de [u:52474cb444]beginsituatie[/u:52474cb444], dus zonder al je sindsdien gemaakte en ontvangen bestanden. Zorg ervoor dat je die in ieder geval veiligstelt.... Bovendien zul je alle programma's en instellingen die sinds het maken van de image zijn toegevoegd opnieuw moeten installeren en aanpassen.
Link naar reactie
  • 0
Zo, daar heb ik weer fijn mee gespeeld. Formatteren lukte prima met een Vista-cd; alleen kreeg ik toen de melding, dat er geen bootmanager was. Systeemherstel geprobeerd, opstartherstel geprobeerd:niet gelukt. gelukkig is er ook nog de computerhandelaar. Ik laat wel horen wanneer hij klaar is en wat de oplossing was.... :D bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...