Ga naar inhoud

Upgrade van Windows 7 32 naar 64 bit


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik zit even met een vraag omtrent het upgraden van 32 naar een 64 bit Windows 7 versie. Ik heb een aantal weken geleden een Windows 7 OEM 32 bit versie aangeschaft en geinstalleerd. Ik had niet goed gelezen en ging van de veronderstelling uit dat de 32 bit versie ook gewoon 3Gb + RAM leest en toewijst. Nu weet een ieder dat het niet mogelijk is om besturings systemen te ruilen. Nu is mij vertelt en ik heb tevens even gegoogled dat het gewoon mogelijk is om een 64 bit OEM versie te herinstalleren ( geleent van iemand ) maar daar gewoon de product key van de gekochte 32 bit versie voor te gebruiken en daarmee te activeren. Klopt deze informatie of is het helemaal niet mogelijk en ben ik gewoon genoodzaakt de 64 bit versie alsnog aan te schaffen? En wat natuurlijk belangrijk is, is het legaal? Heb ook wat op Microsoft Website zitten zoeken maar daar wordt niet echt wat over gezegd. Als iemand mij hier even wat duidelijkheid en indien mogelijk bevestigingen over kan geven graag, want anders ben ik alles aan het veranderen en dan werkt het niet. Dan houd ik het nog liever in de staat zoals het nu is. Bedankt alvast. :wink:
Link naar reactie
[quote:1a8a7b4109="Mshraks"] Nu is mij vertelt en ik heb tevens even gegoogled dat het gewoon mogelijk is om een 64 bit OEM versie te herinstalleren ( geleent van iemand ) maar daar gewoon de product key van de gekochte 32 bit versie voor te gebruiken en daarmee te activeren. Klopt deze informatie of is het helemaal niet mogelijk en ben ik gewoon genoodzaakt de 64 bit versie alsnog aan te schaffen? En wat natuurlijk belangrijk is, is het legaal?[/quote:1a8a7b4109] Ik denk dat de 64bit versie een hele andere code heeft dan de 32 bit (dit weet ik niet zeker) tevens mag je eigenlijk windows op meerdere computers zetten die tegelijk aan staan. Verder zou ik het ook niet weten, MvG, Danielmi
Link naar reactie
[quote:52450ef01c="danielmi"]tevens mag je eigenlijk windows op meerdere computers zetten die tegelijk aan staan.[/quote:52450ef01c]Welke Windows bedoel je dan? Dat '' tegelijk aan staan" of zo nu en dan gebruiken, dat zal vroeg of laat problemen geven met (her)activatie. Er bestaan wel Windows varianten (zoals Family Pak Windows 7) die 3x geinstalleerd mogen worden.
Link naar reactie
A.u.b niet reageren als je het antwoord toch niet weet anders gaat het volledig off topic. :wink: Beide reactie hebben nagenoeg niks met mijn vraag te maken. Logisch dat 32 en 64 bit van code verschillen want het betreft een andere architectuur. Maar heeft verder niks met activering`s mogelijkheden te maken. [/b]
Link naar reactie
Met een OEM licentie voor Windows 7 32-bits is het niet mogelijk om Windows 7 64-bits te installeren. Die vrijheid heb je alleen als je beschikt over volumelicenties. Je bent dus genoodzaakt om een licentie voor Windows 7 64-bits aan te schaffen. Ook hier zit weer een valkuil, want officieel mag je OEM licenties aanschaffen tot 90 dagen na aankoop van de hardware, die voor een OEM licentie in aanmerking komt. Dus als je een nieuwe PC koopt, mag je tot 90 dagen na aankoop van deze PC een OEM licentie voor Windows kopen. Deze licentie mag dan ook alleen op deze PC geactiveerd worden en kan niet worden overgedragen naar een andere PC. Na deze 90 dagen moet je een FPP licentie (full packaged product) aanschaffen, die nog steeds op 1 PC tegelijkertijd geactiveerd mag zijn, maar wel overdraagbaar is naar een nieuwe PC.
Link naar reactie
Niet mee eens, een OEM licentie is voor de versie/uitvoering bedoeld. Je kunt en mag deze sleutel ook met een 64 bits gebruiken. Uiteraard maar 1 keer aktiveren en wel op dezelfde pc/hardware. Als je dus je 32 bits versie formateert en installeerd de 64 bits, kun je gewoon aktiveren. Sommige OPK installatie licenties kun je niet online aktiveren, maar via het gratis telefoonnummer wordt die gewoon geaktiveert. Ik doe dit met regelmaat.
Link naar reactie
Technisch gezien is de gewoon mogelijk. Er zitten in Windows 7 geen verschillen in de keys voor een 32 bits of 64 bits versie. Een windows 7 key kan gewoon gebruikt worden voor 32 bits en 64 bits. Er zit wel nog altijd de zelfde limitatie op het feit dat deze licentie slechts 1 keer tegelijk gebruikt mag worden. U mag voor een Retail versie slechts 1 computer per licentie tegelijkertijd gebruiken. Gaat de computer kapot en wordt deze vervangen voor een nieuwe, dan kan de Windows 7 retail licentie gewoon "meegenomen" worden. Een upgrade van een 32 bits versie naar een 64 bits versie is enkel mogelijk met een "Schone" Windows installatie. Upgraden tussen verschillende architecturen is niet mogelijk. Als u de 32 bits versie van Windows van uw computer verwijderd, kunt u uw 64 bits versie installeren en deze activeren met de zelfde key. De kans is echter groot dat de automatische activatie niet gaat lukken, u dient dan telefonisch contact op te nemen met de Microsoft Activatielijn. Meer info over het activeren van Windows 7 leest u op de volgende Microsoft website: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/activate-windows-7-on-this-computer[/url] Bovenstaande geldt dus niet voor een OEM versie welke gekoppeld is aan de geleverde hardware en waarbij niet Microsoft - maar - de leverancier verantwoordelijk is voor de ondersteuning.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...