Ga naar inhoud

DOS onder windows 7


Aanbevolen berichten

Op mijn nieuwe pc staat Windows 7 geïnstalleerd (32-bits). Ik zou het soms handig vinden om een oud DOS-progje te draaien. Ik weet dat ik daarvoor het aantal files in config.nt moet aanpassen, maar nu lijkt er geen config.nt op de pc geïnstalleerd te zijn. Ik mis ook de command.com en verder alles wat onder xp is aangeduid als MS-dos of nt-bestand. Is het mogelijk om alle `MS-DOS bestanden en alle nt-bestanden te copiëren vanaf een oudere xp machine en die te plaatsen in de system32-map van Windows 7? En gaat dat dan werken?
Link naar reactie
Normaal gesproken moeten Dos programma's gewoon draaien in Win7 zonder aanpassingen in config.sys/nt en/of autoexec.bat. Ik programmeer programma's die in een MS-DOS window draaien in alle Windows smaken, dus ook in Windows7 en dat zonder een enkele aanpassing. Bij één programma moet ik het aantal open files en buffers (default 15 / 15) aanpassen (in config.sys) naar een hoger getal omdat nogal wat files open worden gezet en de default waarde van open files te laag is. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...