Ga naar inhoud

Partities instellen bij HP met WD7?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een nieuwe hp laptop met de volgende indeling van de harde schijf. system C 430gb nfts D recovery nfts e hptools fat32. Deze zijn allemaal primairy. Kan iemand mij helpen om de C op te delen in 2 of 3 delen? Ben al bezig geweest met easeus, wd 7 zelf, gpartmanager maar dit lukt allemaal niet omdat de partities allemaal primairy zijn en daardoor steeds een foutmelding geeft van no mbr slots of iets dergelijks. Wel op het forum gelezen van een zekere perloc met dezelfde perikelen maar daar staat niet beschreven wat deze persoon exact heeft gedaan. btw, ik ben wel een redelijke leek, en ik heb 5 recovery dvd's, die ik overigens niet getest heb omdat ik niet weet hoe dat moet. Image maken, wel van gehoord, nooit gedaan en nooit gebruikt. Systeem gaf wel aan dat het maken van dvd's gelukt was. graag zie ik jullie hulp tegemoet. bedankt
Link naar reactie
deze topic bedoelde ik. ik kom er alleen niet achter of lees er keer op keer overheen wat perloc nu exact heeft gedaan. bedoelt hij met basic hd dat hij de fabriekspartities weer terug heeft? en heeft hij nu door dynamic disk converter te gebruiken om zijn gemaakte dynamische schijf weer terug te toveren naar basis hd met fabrieksartities, waarbij toevallig zijn partities meteen van 4 naar 3 zijn gegaan, recovery in logical en unallocated direc logical is geworden? ik snap het dus niet
Link naar reactie
Ik heb zelf de indruk dat de di verse partitiemanagers (nog) niet overweg kunnen met de dynamische partities en dat je daarom idd niet kunt wijzigen. Als je dus de dynamische partities omzet naar norm,aal, zou je ze weer moeten kunnen bewerken. Je kunt hier info vinden: http://www.sevenforums.com/tutorials/26829-convert-dynamic-disk-basic-disk.html
Link naar reactie
[quote:fef9529ba4]waarin worden de partities geleverd af [/quote:fef9529ba4] Basis disk, dus zeg maar "gewoon". Perloc schreef in zijn topic [quote:fef9529ba4]Wat ik dus niet wist, en ook niemand heeft geadviseerd is, dat je een primary partitie zomaar in een logical kan veranderen behalve natuurlijk de boot-partitie. Dus dat heb ik er weer mee geleerd. [/quote:fef9529ba4] Ik zou die D: en E: gewoon logical maken. Natuurlijk kun je de C-schijf partitioneren ook al is het een primary disk. Eerst kleiner maken (gewoon met de partitiemanager van W7) en dan de Unallocated space initialiseren (extended partitie maken) en een schijfletter geven. Die schijf kun je ook weer kleiner maken enz. Voor je begint te partitioneren altijd eerst backup maken van C-schijf, bijv met ParagonDB Zie ook http://computertotaal.nl/article/21763/regels-voor-het-partitioneren-van-harde-schijven/2.html http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=208264
Link naar reactie
In basic mode kun je maximaal 4 primaire partities aanmaken. Dat was de uitganmgpositie van die HP laptop. Dan is het op. Om je schijf verder te verdelen zul je een van de partities om moeten zetten naar logical. B.v. de 4de HP-Tools partitie. Ik weet niet (niet uitgetest) of HP-Tools dan nog normaal werkt. Ik heb er toen over gedacht de hele partitie te deleten omdat je die niet speciaal nodig hebt. Ik ben toen begonnen om de C: partite te verkleinen naar 100GB. Dat kan iedere willekeurige partitie manager. Daarmee kreeg ik een unallocated space van -pakweg- 350GB. Die kon ik niet meer als nieuwe partitie aanmaken want er waren al 4 primaire partities. Na veel omzwervingen kreeg ik het advies om de Partitie-manager van Win 7 te gebruiken en zie daar, die maakte er wél een partitie van. Maar haalde de truuk uit om er een dynamische HD van te maken. Dat is geen bezwaar zolang je nooit images van je partities maakt. Maar zover ik weet kan geen image maker met een dynaische HD omgaan. Dus de oplossing zou kunnen zijn om de backup van Win7 te gebruiken, die werkt wél met een dynamische HD. Je hebt gezien was het gevolg was. Ik heb een Dynamic Disk Convertor ge-download en gekocht en die op de HD losgelaten en daarmee had ik weet een basic HD terug. En tevens had hij een van de partities logical gemaakt zodat ik de unallocated space in een partite kon veranderen. Dus advies is om een van de partities logical te maken (kan volgens het gegeven advies in mijn thread) en dan de unallocates space om te zetten in een (of meerdere) partities. Hopelijk is het hiermee duidelijk voor je! perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...