Ga naar inhoud

BSOD storport.sys


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Sinds twee dagen heb ik een BSOD. Toen ik voor het eerst deze BSOD kreeg was ik toevallig niets aan het doen, oftewel, het gebeurde vrij spontaan. De error was: driver_irql_not_less_or_equal. met *** STOP: 0x000000D1 (parameters) *** storport.sys Als jullie ook de parameters e.d. nodig hebben moet je het maar zeggen, ik heb er een foto van gemaakt. In ieder geval, na de BSOD start hij vanzelf weer op, als ik hem in normale modus opstart krijg ik het welkoms scherm, en daarna gebeurd er of 1. dezelfde BSOD en dus opnieuw opstarten, of 2. de taakbalk laad, het bureaublad laad, en alles bevriest. Mijn muis kan ik nog wel bewegen, maar klikken of ctrl+alt+del werkt niet. Het enige wat ik dan kan doen is de aan/uit knop ingedrukt houden en alles opnieuw beginnen. Ik heb al wat research gedaan op internet en het volgende geprobeerd: Ram van 8gb naar 2 gb. Wireless PCI adapter eruit gehaald Alle USB/geluids apparaten eruit gehaald (op toetsenbord/muis na) Safe mode opstarten (gebeurt hetzelfde als bij normale modus, behalve dat hij geen bureaublad laad bij 1.) Systeem herstel, ik heb ongeveer elke oude systeem configuratie geprobeerd. Last known working configuration geheugencontrole opstartherstel Dit is allemaal op Windows 7 ultimate 64bit. Het enige OS dat ik op die computer heb staan. Moet erbij zeggen dat deze versie niet helemaal legaal is, maar heb daar geen problemen mee gehad. verder, op dit moment: AMD 64X2 6400+ 2x XFX nvidia 8800GT 2GB (DDR2) PC2 6400 (kan naar 8 gb in stappen van 2) Wat ik nog niet gedaan heb is opstarten vanaf een installatiedisk. Daarover had ik ook een paar vragen. Namelijk, als ik windows 7 geheel opnieuw installeer, kan ik dan mijn bestanden behouden. Dezelfde vraag voor het systeemherstellen via de installatiedisk. En verder natuurlijk, heeft iemand nog meer alternatieven =)! Alvast bedankt!
Link naar reactie
waarom allerlei dingen onderzoeken en uitproberen? die foutmelding staat er niet voor niets, dus het lijkt vooreerst zinvoller op zoek te gaan naar oplossingen voor storport.sys. zie bijv http://support.microsoft.com/kb/903081 een herinstallatie van een recoverdisk overschrijft (vrijwel) altijd de gehele disk, dus je zult je data tevoren moeten veiligstellen.
Link naar reactie
Ja, een totale herinstallatie is uiteraard het laatste dat ik doe. @derkdejong, dat had ik al gevonden. Maar 1. ik gebruik geen windows server en 2. aangezien ik niet kan doen op mijn bureaublad, kan ik ook niet downloaden/installeren. Verder staat daar IRQL_not_less_or_equal, niet driver_etc en verschilt de stop code. Ja, het lijkt erop en zou het proberen waard zijn, als ik mijn computer in kon. Is het een idee om de harde schijf eruit te halen, aan te sluiten op een andere computer en zo probeer om iets te installeren/bestanden veilig te stellen? Vooral het bestanden veilig stellen vind ik belangrijk (uiteraard), ik ben al bezig met een nieuwe windows aanschaffen. Ja, ik heb een backup, maar dan verlies ik alsnog een aantal bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...