Ga naar inhoud

IE9 (2 vragen)


Aanbevolen berichten

Beste forumleden. Ik heb twee vragen betreffende IE9 en kon daarop geen antwoord vinden; of ik heb niet goed gezocht :oops: 1: ik mis de titelbalk, zie ook geen optie om 'm tevoorschijn te halen. 2: wanneer ik een tweede tabblad open -handmatig, dus niet door klikken op een link- dan krijg ik een pagina met 10 venstertjes die elk een eerder bezochte website bevatten. Ik vind dat irritant en bovendien helemaal niet nodig; tenminste dat is bij mij van toepassing. Hoe kan ik dat voorkomen? en krijg dus daadwerkelijk een lege pagina bij openen nieuw tabblad. Voor de volledigheid: W7 Home Premium 64-bits.
Link naar reactie
Hoi Heb je al via beeld alwat gestoeid ermee. Of bovenaan met je rechtermuis klikken in een openveld, dan kun je ook de werkbalken schikken. 10 vensters had ik ook de eerste keer, allemaal weg geklikt. Opnieuw herstart de computer, en als ik nu een keer of vier op IE klik, dan heb ik ook 4 vensters nu.
Link naar reactie
Charles-98, Wat bedoel je precies met de "titelbalk"? Standaardbalken zijn de Menubalk, de Werkbalk Favorieten, de Opdrachtbalk en de Statusbalk. Je kunt die in- of uitschakelen via rechtsklikken in een leeg gedeelte in het werkbalken-gebied (zo vind je ook de waardevolle optie "Tabbladen weergeven op een afzonderlijke rij"), of via Alt\ Beeld\ Werkbalken.
Link naar reactie
U kunt uw "Nieuwe tab" pagina aanpassen. Dit doet u middels de volgende stappen: Klik rechtsboven op het tandwieltje ( Extra) -> Internet Opties. In het eerste tabblad (Algemeen) ziet u in het onderste deel van het venster het kopje "Tabbladen" staan. Klik op Instellingen. In het nieuwe venster ziet u ongeveer in het midden het volgende kopje staan: "Het volgende openen als er een nieuw tabblad wordt geopend" U ziet een drop-down menu waar u op kunt klikken. Standaard staat de instelling op "De nieuwe tabbladpagina". Deze kunt u naar keuze wijzigen naar uw eerste Startpagina of Een lege pagina. Wat betreft de titelbalk. De titel van de betreffende website wordt nu in het tabblad van Internet Explorer vermeld (Boven in het venster).
Link naar reactie
[quote:13af1e2e7e="WindowsNL"]Wat betreft de titelbalk. De titel van de betreffende website wordt nu in het tabblad van Internet Explorer vermeld (Boven in het venster). [/quote:13af1e2e7e]Dankjewel WindowsNL/ MicrosoftHelpt, en excuus Charles-98, ik was al helemaal vergeten dat IE8 en eerder zo'n titelbalk hadden. Ikzelf mis die titelbalk dus blijkbaar niet in IE9. En wat betreft de "Nieuw tabblad" pagina in IE9, met daarop de weergave van de "Meest bezochte websites", dankjewel WindowsNL/ MicrosoftHelpt, voor de suggestie om die "Nieuw tabblad" pagina aan te passen naar een lege pagina of de eerste startpagina. Echter, het aanpassen van de "Nieuw tabblad" pagina naar een lege pagina of de eerste startpagina zorgt er wel voor dat de "Meest bezochte websites" niet meer worden weergegeven, maar [u:13af1e2e7e]ook[/u:13af1e2e7e] verlies je daarmee de mogelijkheid om gesloten tabbladen individueel opnieuw te kunnen openen. Een mogelijkheid om slechts die weergave van de "Meest bezochte websites" uit te schakelen, maar de mogelijkheid tot het openen van gesloten tabbladen te behouden, dat zou mooi zijn. En ook het kunnen uitschakelen van de optie "Ontdek andere websites die u mogelijk interessant vindt", dat zou mijns inziens zeer welkom zijn.
Link naar reactie
[quote:b38d441cfd="Stupendous Man"]Dankjewel WindowsNL/ MicrosoftHelpt, en excuus Charles-98, ik was al helemaal vergeten dat IE8 en eerder zo'n titelbalk hadden. Ikzelf mis die titelbalk dus blijkbaar niet in IE9.[/quote:b38d441cfd]Ook van mijn kant dank voor de oplossing. Het was me totaal niet opgevallen dat het inderdaad gewoon te vinden is onder de opties van IE. Moet ik toch eerst goed kijken voordat ik zo'n vraag neerzet :) Wat vroeger de titelbalk was, is nu feitelijk een nutteloze balk geworden. Alleen rechts nog het sluitkruisje en de minimaliseer/maximaliseer-mogelijkheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...