Ga naar inhoud

Niet geheel verborgen beheerdersaccount


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij de overdracht van mijn pc (met XP) aan mijn vrouw, heb ik daarop een nieuwe beheerdersaccount gemaakt. Eerder gebruikte ik de administratoraccount. Na aanmaak van een nieuwe beheerdersaccount met wachtwoord verdween de administrator van het inlogscherm en ook uit het configuratiescherm "gebruikersaccount". Echter als er iets moet worden gedaan "als administrator" terwijl ingelogd met de gebruikersaccount, dan komt er een popupscherm tevoorschijn waarin gekozen kan worden uit de administratoraccount of de nieuwe beheerdersaccount om een wachtwoord in te voeren. Ik zou graag die administrator echt verborgen willen hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Link naar reactie
Bedankt voor beide reacties. Maar de vraag was waarschijnlijk niet duidelijk genoeg. Het gaat er niet om dat in het inlogscherm de administratoraccount wordt verborgen, dat is al gedaan, maar in het popupscherm "uitvoeren als" ingeval adminstratorrechten nodig zijn. Daarin komt de administratoraccount voorliggend in beeld. Maar daar heb je niets aan want hij werkt niet. De wel functionerende account moet m.b.v. een keuzetoets naar voren worden gehaald waarna je het paswoord in kan voeren. Wie weet hiervoor een oplossing?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...