Ga naar inhoud

Systray pictogrammen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds de laatste paar dagen heb ik een probleem met mijn systray pictogrammen in windows 7. De volgende pictogrammen zijn verdwenen: - Netwerk - Geluid - Accu - gebeurtenissen Hieronder een bijgevoegd print screen, want ik krijg ze niet ingeschakeld. Heb wat op internet afgezocht maar niets wil baten. Iemand hier een oplossing? foto zie link: http://img708.imageshack.us/i/foutc.png/ is niet groot maar toch iets.
Link naar reactie
Je systray pictogrammen in Windows 7 zijn waarschijnlijk uitgeschakeld, via een Registry Hack. Deze zou je ongedaan kunnen maken met deze HowTo Geek hyperlink [url=http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/completely-disable-the-system-tray-on-windows-vista-xp/]Completely Disable the System Tray on Windows 7 / Vista / XP.[/url]
Link naar reactie
Hey, daarmee is het helaas niet opgelost. Heb ook inderdaad vanalles in het register geprobeeerd, maar ik krijg heel die fout niet weg :S. En ik heb er geen zin in om heel windows opnieuw op te starten. Ons mam heeft dezelfde laptop als mij. Zijn het bepaalde bestanden in windows/system32 die het kunnen veroorzaken? Zoja, welke zijn het dan? Want dan kopieër ik die van ons mams laptop naar die van mij, en dan moet het in mijn ogen opgelost zijn.
Link naar reactie
[quote:eb3f5f87e9="derkdejong"]als het een register aangelegenheid is ( misschien wel een policy-kwestie) helpen die bestanden van jouw mam niet. waarom niet eerst een systeemherstelpunt terugzetten?[/quote:eb3f5f87e9] Herstelpunt restoren heeft ook geen zin, want dat heb ik gister zojuist nog geprobeerd gehad maar zonder resultaat. En ik weeet niet of het in de policies zit.
Link naar reactie
Het is niet uniek te noemen dat Win 7 een "puinzooi" maakt van z'n systray. Als je in "Systeemvakpictogrammen" gaat kijken (Conf. scherm), dan zie je (vaak) dat er onjuiste pictogrammen bij een toepassing staan, dat er geen pictogrammen bij een toepassing staan, etc. Ook (inderdaad!) dat een pictogram verdwenen is! Meestal lost zich dat wel weer op als die bewuste toepassing in de actuele Windows sessie geactiveerd is. Maar t.o.v. de "oude XP indeling" (waarin je ook kon aangeven of-ie altijd zichtbaar, verborgen, etc. moest zijn) blijft het waardeloos! Een doodenkele keer valt er wat positiefs te bereiken door de icon cache te verwijderen. Ga naar C:\Users\"...de actuele gebruiker..."\AppData\Local en verwijder het bestand [b:398fd500c7]IconCache.db[/b:398fd500c7] Hierna Windows herstarten waarna een nieuw bestand wordt aangemaakt.
Link naar reactie
En als je dan met rechts klikt op de taakbalk en naar eigenschappen gaat en daar op aanpassen klikt zie je daar wel de "verdwenen" pictogrammen? Zo nee dan heb je pech, zo wel dan kun je per pictogram de instellingen wijzigen en als je hem zet op "pictogrammen en meldingen weergeven" dan is die weer zichtbaar. Dus lion ongeveer op dezelfde wijze als bij XP, dus .... Soms moet je de taakbalk eerst ontgrendelen dus vinkje weg om later het vinkje weer te plaatsen als je dat standaard doet.
Link naar reactie
[quote:4dff326331="ruubje"]Nee ook niet, maar probleem heb ik dus weer zonder jullie hulp op kunnen lossen. Stelletje noobs zijn jullie ook! nou het antwoord is geheim of je betaald ervoor;) ey seccues heren![/quote:4dff326331] De meesten hier zijn redelijk sociaal en delen hun bevindingen met anderen. Waar velen dan weer erg blij mee zijn. D'r zijn helaas altijd uitzonderingen.... :(
Link naar reactie
Om nog even voort te borduren op dit onderwerp (ik vind dat het geen draadjes-inbraak betreft): Weer een voorbeeld hoe kl*t*rig dat systeemvak functioneert, ondervind ik met momenteel een Statusmonitor van een Epson netwerkprinter. Het betreft een snelkeuze (r.muisknop) menu'tje in de systray. In de (driver)software van Epson is keurig aangegeven dat dat ding er moet staan, zo ook in Windows (Pitcogram en meldingen weergegeven). Een aantal Windows sessies gaat dat goed, totdat het hele pictogrammetje (in een vlaag van opruimwoede van Windows??) plotseling geheel foetsie is. En dan bedoel ik geheel, want ook onder Systeemvakpictogrammen is-ie dan nergens meer terug te vinden. Tja, dan maar weer even het vinkje in de (driver)software weghalen en vervolgens weer terug plaatsen........: daar is-ie weer...... Ook het picto'tje van Symantec heeft incidenteel kuren. Zie ook dit draadje: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207094&highlight= Er blijft nog heel wat te wensen als 't om een vlekkeloos funcionerend Windows OS gaat..... :?
Link naar reactie
[quote:18a9bf4e39="ruubje"]Nee ook niet, maar probleem heb ik dus weer zonder jullie hulp op kunnen lossen. Stelletje noobs zijn jullie ook! nou het antwoord is geheim of je betaald ervoor;) ey seccues heren![/quote:18a9bf4e39] Tja en dan is het ook niet te hopen dat je voor een ander probleem hier terug moet kome. Je snapt dan wel welk antwoord je dan krijgt ....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...