Ga naar inhoud

ISO maken van geïnstalleerde os


anoniem

Aanbevolen berichten

Wij hebben thuis nog een oud geval staan(bijna 10 jaar oud), en die ga ik binnenkort een keertje helemaal (incl. xp) leegmaken. Nu hebben wij geen installatie cd meer, en bovendien werd ik xp een beetje zat, en mijn vader heeft een net nieuwe windows 7, door iemand van te voren geïnstalleerd met een multi-licentie. Kan ik een iso maken van windows 7, deze op een cd branden, en met dezelfde code installeren op het oude geval.
Link naar reactie
Controleer idd eerst even de specificaties van die oude PC om te onderzoeken of het wel haalbaar is. Uiteindelijk kun je waarschijnlijk toch beter XP opnieuw installeren. Als er een OEM code-sticker op zit, kun je met een willekeurige andere XP cd (uiteraard ook een OEM) met jouw licentie-code XP er weer keurig op krijgen. Laat de specs maar eens weten.
Link naar reactie
Het kan toch veel eenvoudiger door gewoon de originele Win 7 dvd te gebruiken op de de oude pc, in combinatie met de multilicentie- activeringssleutel. Een iso maken van een bestaande pc, en deze installeren op een andere pc, is in dit geval totaal uitgesloten vanwege de totaal verschillende hardware. Overigens; Windows 7 op een 10 jaar oude pc, zal hoegenaamd niet bijster snel draaien, in de veronderstelling dat de aanwezige "harde waar" herkent wordt.
Link naar reactie
@Eddy X Ja, ik snap natuurlijk ook wel dat ik veel beter de installatie cd kan gebruiken, maar omdat de computer van mijn vader van te voren is geïnstalleerd, heb ik dus nergens een cd van, ook niet van mijn laptop, én mocht ik die hebben, ik ben 85% anti-vista (als ik 100% was had ik mijn laptop allang uit het raam gegooid) en mijn laptop leeft nog omdat ik anders nergens films op kan downloaden behalve op het krot, bovendien werk ik minder makkelijk met desktops. De enige installatie cd die we nog hebben is die van windows 98, en ik heb misschien nog wel meer zin in vista dan in 98, die is me namelijk veel te primitief. @de rest Ja, natuurlijk weet ik dat ik me in diepe gevaren stort als ik een bijna 10 jaar oude computer een besturingssysteem geef waar hij veel te oud voor is, maar dat is ten eerste mijn hobby, en ten tweede zal dat misschien nog wel meevallen als ik maar goed genoeg tweak. Ik zou natuurlijk ook een trial van 7 kunnen gebruiken, en dan de licentie die misschien(ik heb nog niet gekeken) op de computer van mijn vader zit geplakt, invoeren.
Link naar reactie
Zoals Eddy X al aangeeft is de weg die jij bewandelen wilt een totaal doodlopend pad. Door de radicaal verschillende hardware zal de overgezette image van het OS met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weigeren op te starten: voor alle hardware is geen of de verkeerde driver geïnstalleerd. En als je het apparaat al draaiend krijgt zal dat gebrekkig zijn en blijven, je zult diverse hardware moeten missen omdat er geen driver voor beschikbaar is. Ik weet niet wat erger is: een hinkelend en struikelend Windows7 of een wandelend Windows XP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...