Ga naar inhoud

Hoe schakel ik schijfcontroller in via BIOS-menu?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik op mijn PC windows vista wil instaleren lukt dit niet want als ik bij de installatie bij t schermpje 'waar wilt u windows installeren' kom en daar waar de partitie staan dan geeft die onder aan: De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer en ik ben hier niet zo handig mee.. met wat uitleg zou ik dit wel kunnen regelen als die optie er is om t zelf op te lossen en er staan 2 patitie's: Schijf 0 Patitie 1 74.5 GB 74.5 GB Primair Schijf 0: niet toegewezen ruimte 9.0 MB 9.0 MB verder als ik dan op 'volgende' klik krijg ik t volgende bericht en dat is: Kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatiecriteria Ik hoop dat iemand van jullie de oplossing weet diegene ben ik zeer dankbaar! (als jullie je afvragen hoe ik dit bericht schrijf op Computertotaal, ik heb nog een laptop en stuur die bericht dus via de laptop)
Link naar reactie
Ik denk dat je schijfcontroller wel werkt (aanstaat in het bios) anders zou je de schijf niet zien. Zorg dat je schijf op de juiste wijze (IDE/AHCI) aan de controller hangt en dat de schijf opgenomen is in het lijstje van van te booten apparaten. Dan zou je Vista er op moeten kunnen installeren, misschien heb je een driver nodig als je de schijf op een bijzondere controller hebt aangesloten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...