Ga naar inhoud

upgrade windows 7 + opnieuw partitioneren


anoniem

Aanbevolen berichten

Forummers, Op mijn huidige pc is W Vista geinstalleerd. Ik wil overstappen naar W7, 32 bits. Huidige harde schijf is 300 GB, waarvan 60 GB C-schijf, rest D-schijf. Op de C-schijf is nog 4 Gb aan ruimte, op de D-schijf nog meer dan 200 Gb. W 7 vraagt meer schijfruimte. Ik heb alle bestanden, zowel op C- als op D, al gekopieerd naar externe harddisk. Ik heb een upgrade DVD naar W7, maar: wat nu te doen. Als ik wil gaan formatteren en partitioneren, wordt dan om de upgrade gevraagd, of moetje eerst Vista weer installeren en daaroverheen de upgrade naar W7? Verder: Iemand een zinvolle suggestie wat de nieuwe verhouding "moet" zijn tussen de grootte van de C- en D-schijf? Bedankt voor info. Thx, grz, B.
Link naar reactie
Als je de DVD opstart en bij installatie aangeeft dat je een aangepaste installatie wilt kun je de HDD indelen nar jouw wensen. Ik heb een C; van 100 gig , maar met W7 ultimate , Off 2007 en nog een 20-tal progsels nog steeds geen 30 Gb in gebruik, dus IP is die 60 Gb C-schijf van jou zát. je geeft zelf aan dat je een hoop naar externe disk gezet hebt, moet je alles terughebben , anders kun je selectief terugplaatsen. Suc6 Anjo
Link naar reactie
Een verse installatie van windows 7 gebruikt veel minder dan 60GB. Ik heb onlangs een herinstallatie gedaan op een SSD van 60GB. Op de c: schijf heb ik nu 12,2 GB in gebruik, zonder speciale trucs, inclusief programma's. Heb alleen hibernation uitstaan, die ongeveer de grootte van het aanwezige ram geheugen heeft. Ik had eerder win7 op een partitie van 50GB op een harddisk, die nooit meer dan halfvol is geweest. Je kunt een upgrade schijf gebruiken voor een verse installatie.
Link naar reactie
Typisch deze reacties. Draai nu meer dan een jaar W7 en tracht meeste programma's te installeren op de E-partitie. Desondanks neemt W7 op de C-schijf momenteel zo'n 40 Gb in beslag! Bij opschonen zal dat best wel verminderen, maar ik zou toch rekening houden met deze grootte en zorgen dat programma's die worden geïnstalleerd op een andere partitie komen. Sparks
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...