Ga naar inhoud

Windows xp home premium start niet op


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen. Ik heb een probleem, of nou eigenlijk, mijn ouders hebben een probleem. Als ik de computer aan zet, krijg ik, zoals normaal, het scherm van mijn moederbord te zien, waar je dus je bios in kunt. Alleen vanaf daar kapt hij ermee. Ik kan wel Windows in booten, door op tab te drukken voor een of andere test en daarna vraagt hij om te booten en dat doet ie dan ook. Maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort. We hebben een custom build computer van ongeveer 2 jaar. Dit probleem heeft hij nu al een paar dagen. Het moederbord is een asus.
Link naar reactie
als de bios het doet, helpt wellicht systeemherstel in veilige modus. als volgt: zet pc uit zet pc aan tokkel op f8 tot menu komt waarin je kan kiezen voor veilige modus. als starten dan wel lukt, gaat het wel een stuk langzamer je krijgt een afwijkende beelopbouw, maar kan via start gewoon naar alle programmaas, bureauaccessoires, systeemwerkset, systeemherstel. kies een herstelpunt van voor het probleem zich voor deed.
Link naar reactie
ok, het probleem is voor een deel verholpen dankzij een herstel installatie van windows xp. ik denk dat het probleem is ontstaan, doordat ik in de dual boot windows 7 heb verwijderd door de schijf te formatteren. en de windows 7 bootloader was dominant over die van xp en dat is dus foutgegaan. en die herstel installatie heeft dan de bootloader geinstalleerd. maar, nu blijft hij soms nog hangen op het moederbord scherm. ik krijg na het opstarten een melding van deamon tools lite, dat er een kernel debugger loopt, kan dat? en kan ik deze, als het aan is, uitzetten? (zo ja, hoe?)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...