Ga naar inhoud

Hoe kan ik AutoCorrectie uitschakelen in Outlook 2007 ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Een van de meest irritante dingen die ik me kan bedenken als ik email aan het schrijven ben is de ongelooflijk idiote ingebouwde AUTOMATISCHE hoofdletters aan het begin van elke regel. Dit is ongehoord. Waar haalt Microsoft deze absolute kolder vandaan ? Erger nog: wat ik ook probeer: het is niet uit te schakelen, ik heb het hele internet en Microsoft afgezocht voor een oplossing, maar ik heb niets kunnen vinden, behalve oplossingen die geen oplossing zijn. Onder andere extra>opties>spelling>spelling en autocorrectie>autocorrectieopties> want na de laatste klik dus, loopt het dood. Er is niet één knopje waarmee je die gruwelijke zogenaamde correcties uit kunt schakelen. Is er iemand die een ECHTE oplossing heeft? Alvast hartelijk dank!
Link naar reactie
[quote:8cc55633cd="rgh"]http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/automatische-correctie-van-beginkapitalen-HA010174730.aspx#BM13 Lijkt me de juiste oplossing. Gevonden via http://www.google.nl auto correctie uitschakelen outlook 2007 en dit als zoekterm ingevuld. Kom je eerst dit topic tegen en daarna mijn link.[/quote:8cc55633cd] Heel hartelijk bedankt. Ik had deze link trouwens wel eerder al gevonden, maar ik wist niet wat ik moest aan of uitzetten. Nu heb ik ontdekt dat het de optie" zinnen met hoofdletter beginnen" is. Nu is het eindelijk zoals ik het wil. Nogmaals dank! :wink: Ik ben uit de brand! :wink:
Link naar reactie
'k vond het ook irritant en was ook op zoek gegaan en bij die keuze uitgekomen. Maar het nadeel is dan wel dat na een punt ook géén hoofdletter meer gezet wordt. Blijkbaar kent de 2007 nog steeds geen onderscheid tussen een 'regel' en een 'zin' ? Dus een bijkomende vraag: is het toch nog mogelijk van in het begin van een zin automatisch een hoofdletter te krijgen, zelfs als je 'zinnen met een hoofdletter beginnen' UITschakelde (gezien 'zin' hier dus niet 'zin', maar gewoon 'regel' betekent ?)
Link naar reactie
[quote:1f4c0bccf5="Passer"]Blijkbaar kent de 2007 nog steeds geen onderscheid tussen een 'regel' en een 'zin' ? [/quote:1f4c0bccf5] Dat is wel vreemd. Want die optie lijkt veel op die van OpenOffice.org 3.2. "Elke zin met een hoofdletter beginnen." Als die optie is gevinkt, dan wijzigt autocorrectie alleen een kleine letter in een hoofdletter, na een punt, uitroep- en een vraagteken.
Link naar reactie
[quote:3561e6047a="jolo"] die optie lijkt veel op die van OpenOffice.org 3.2. "Elke zin met een hoofdletter beginnen." Als die optie is gevinkt, dan wijzigt autocorrectie alleen een kleine letter in een hoofdletter, na een punt, uitroep- en een vraagteken.[/quote:3561e6047a]'k ben het voor alle zekerheid nog eens gaan uitproberen maar nee hoor: noch na een punt, noch na een ? verschijnt bij mij een hoofdletter nu die optie is uitgeschakeld. Voorlopig klasseer ik het dus toch nog bij 'raar maar waar'. (tot iemand een oplossing aanreikt)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...