Ga naar inhoud

Bootloader Windows 7 veranderd na gebruik programma


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik wou onlangs (hackingtosh) Mac OSX naast Windows 7 installeren en gebruikte daarvoor (om de bootloader goed te krijgen) [url=http://neosmart.net/dl.php?id=1]EasyBCD[/url]. Nu ben ik echter gestopt met het experimenteren met Mac OSX naast Windows 7 te installeren en heb EasyBCD verwijderd van m'n computer. Helaas toen ik mijn PC opnieuw opstartte kwam ik erachter dat EasyBCD het boot scherm (dus waar je kan kiezen tussen de besturingssystemen) intact had gelaten. Opnieuw EasyBCD geïnstalleerd en de 'Start Mac OSX' optie verwijderd, waarna ook de Windows 7 optie. Natuurlijk kreeg ik een melding dat als ik de Windows 7 optie uit de bootloader zou verwijderen windows niet meer wilt starten, dat is logisch. Dus ik Windows 7 weer toegevoegd aan de bootloader en de computer opnieuw opgestart. Het enige rare is nu nog dat ik tijdens het opstarten niet de standaard 'Windows starten...' animatie krijg (die bij Windows 7 hoort), maar die van Windows Vista. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om weer de standaard animatie van Windows 7 te krijgen. Het zou totaal niet onlogisch zijn als dit verhaaltje niet gesnapt zou worden, dus als je iets niet snapt of meer wilt weten hoor ik het graag. Mvg, Stefan
Link naar reactie
[quote="SteveNL"]Hallo allemaal! Ik wou onlangs (hackingtosh) Mac OSX naast Windows 7 installeren en gebruikte daarvoor (om de bootloader goed te krijgen) [url=http://neosmart.net/dl.php?id=1]EasyBCD[/url]. Nu ben ik echter gestopt met het experimenteren met Mac OSX naast Windows 7 te installeren en heb EasyBCD verwijderd van m'n computer. Helaas toen ik mijn PC opnieuw opstartte kwam ik erachter dat EasyBCD het boot scherm (dus waar je kan kiezen tussen de besturingssystemen) intact had gelaten. Opnieuw EasyBCD geïnstalleerd en de 'Start Mac OSX' optie verwijderd, waarna ook de Windows 7 optie. Natuurlijk kreeg ik een melding dat als ik de Windows 7 optie uit de bootloader zou verwijderen windows niet meer wilt starten, dat is logisch. Dus ik Windows 7 weer toegevoegd aan de bootloader en de computer opnieuw opgestart. Het enige rare is nu nog dat ik tijdens het opstarten niet de standaard 'Windows starten...' animatie krijg (die bij Windows 7 hoort), maar die van Windows Vista. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om weer de standaard animatie van Windows 7 te krijgen. Het zou totaal niet onlogisch zijn als dit verhaaltje niet gesnapt zou worden, dus als je iets niet snapt of meer wilt weten hoor ik het graag. Mvg, Stefan[/quote] leesvoer http://www.ehow.com/how_4836283_repair-mbr-windows.html
Link naar reactie
Jouw probleempje begrijp ik, want ik heb precies hetzelfde meegemaakt met de bootmanager waar ik drie systemen mee opstart. Ik vind EasyBCD een prima programma, want hiermee heb ik mijn systeem weer in de lucht gekregen. Ik heb het me ook even afgevraagd, maar waarom zou je je hier over druk maken, Windows 7 start toch prima op. m.v.g. K.Mol
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...