Ga naar inhoud

bijlage meesturen per email via R-klik lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Vaak stuur ik 1 of enkele foto's of andere documenten met een R-klik ( send to > mailrecipient) naar mijn emailprogramma. Alles lijkt normaal te gaan, maar: er opent zich geen nieuwe email met daarin reeds de betreffende bijlage. In uitvoeren van startmenu ('run" heet dat bij mij) heb ik nogmaals ingetikt: "regsvr32 sendmail.dll" (wellicht ten overvloede) maar dat maakt niets uit. Via de andere methoden zoals slepen/plakken of via "invoeren" gaat alles prima.
Link naar reactie
ooit in mijn eigen "tips"-archief opgeslagen, en wellicht helpt dit (met name de passage over standaardmailprogramma!): Je dient in ieder geval je "SendTo" map op te zoeken >> Windows-toets + F-toets > zoekopdracht => SendTo NB In Windows XP is deze verborgen en voor iedere gebruiker aanwezig. Zoek dus de juiste op. In de map "SendTo" rechtsklik > Nieuw > tekstbestand > OK Rechtsklik op dat tekstbestand > Naam wijzigen >> deze wijzig je in: E-mailontvanger.MAPIMail NB Let op de punt en hoofdletters daar achter. Voor de opsmuk mag je nog voor de naam "E-mailontvanger" ook zelf iets verzinnen Voordat je bovenstaande handeling uitvoert, dien je je ervan te vergewissen dat je mail-progjramma als standaard staat ingesteld in de eigenschappen voor Internet > tab Programma’s en in je mail-programma zelf.
Link naar reactie
hoewel ik in verkenner (explore in mijn XP) "show hidden files & folders"heb aangetipt komen er bij een zoekactie alleen maar andere dingen bovendrijven. Daar staat ook aangegeven dat er niet gezocht wordt in hidden files: [img:08bdef5a36]http://i55.tinypic.com/ip1vki.jpg[/img:08bdef5a36] Wellicht eerst ergens anders die map SendTo proberen te zoeken?
Link naar reactie
DJ: je schreef: "Voordat je bovenstaande handeling uitvoert, dien je je ervan te vergewissen dat je mail-progjramma als standaard staat ingesteld in de eigenschappen voor Internet > tab Programma’s en in je mail-programma zelf. " En - hoewel ik altijd FF gebruik - bleek dit inderdaad de oorzaak te zijn. Er was zelfs helemáál geen emailprogramma aangevinkt! H.D.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...