Ga naar inhoud

Waarom is accu laptop snel leeg?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Acer Aspire laptop, nu 1,5 jaar oud ongeveer. Maar ook toen ik hem net had kon hij niet langer dan +/- 30 minuten alleen op de accu werken. Ik heb Acer gemaild en zij zeggen dat het eraan ligt of je een travelmate koopt of niet. Een travelmate zegt het al, is bedoeld voor reizen en dan gaat de accu 4-5 uur mee. Ik heb geen travelmate maar toch vind ik het vervelend dat de accu zo snel leeg is en ik over moet op netstroom. Een betere, sterkere accu kopen was het advies van Acer, maar die zijn prijzig (rond de 150 euro zei Acer). Kan er iets aan de verlengtijd gedaan worden? (netwerkkaart uitschakelen verlengt de accutijd iets (schijnt) maar ik wil toch steeds online zijn dus dat is geen optie). Nog een ding is dat de onderkant van de laptop heel erg heet wordt, precies het middenstuk, dit zal denk ik de processor zijn? Maar dat is vervelend als ik hem op schoot heb of op iets zet, ben bang dat het kan branden.
Link naar reactie
De accu/batterij heb je toch zeker niet altijd in je laptop laten zitten? Wanneer deze vol is en wanneer deze niet gebruikt wordt (indien je de laptop op netspanning gebruikt) dient men ten allertijden de batterij te verwijderen. Wanneer men deze altijd in de laptop laat zitten wordt de levensduur aanmerkelijk verkort. Dit is over het algemeen altijd een bottleneck. Door eventuele piekspanningen of zelfs oververhitting kunnen cellen beschadigd raken en in het ergste geval zelfs kortsluiting veroorzaken, ontbranden is ook mogelijk. Eeenmaal beschadigde cellen heeft gevolgen voor de conditie van de rest van de accu/battery en zal kapot gaan.
Link naar reactie
Je kunt een laptop-accu van 4400 mAh vervangen door een van 6600 mAh als de accu maar voor dezelfde laptop geschikt is. Een laptop-accu met meer capaciteit kan je langer gebruiken. Daarnaast zijn de vervangende accu's niet duurder dan ca € 50 a 90 euro. Kijk maar eens op http://www.accu4all.nl/
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hallo H.,Ja van tijd tot tijd moeten inadadred de batterijtjes even worden bijgeladen. Dat geldt evenzeer voor materiaal als voor de mens. De eerste zonnestralen voelen zalig aan, nu de donkere winter eindelijk lijkt te wijken voor de late lente. Hopelijk kon je vandaag de pc weer aan de praat krijgen en lopen de kosten niet te hoog op.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...