Ga naar inhoud

Bestanden beschadigd na partities aanpassen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn systeem is als volgt : C partitie = Windows 7 Ultimate. E partitie = Opslag F partitie = Windows XP Nu heb ik middels EASEUS Partition Master 6.5.1 Home Edition de F partitie [ Windows XP ] verkleind en deze ruimte toegekend aan de E partitie [ Opslag ] Voor de zekerheid had ik alles wat op de E partitie stond gekopieerd naar mijn tweede extra harde schijf [ D ] want ik dacht je weet maar nooit. Op deze opslag partitie staan o.a. gedownloade programma- installatiebestanden, video, afbeeldingen, muziek enz. Zover lukte alles prima ware het niet dat bij de laatste maal opstarten na het partitioneren Windows schijfcontrole gestart werd : " het wordt afgeraden schijfcontrole te annuleren " Ik dacht dus nog, nou ja, waarom ook niet,laat maar gaan, kwaad zal het ook niet kunnen. Deze schijfcontrole duurde echter ongeveer ruim een half uur en ik heb denk ik zo'n beetje de hele inhoud van de computer langs zien komen op het scherm. Toen dit gedaan was startte de computer netjes zonder problemen op en de partities waren naar wens aangepast. Nu komt het probleem. Vele installatiebestanden, video en afbeeldingen zijn niet meer te openen, corrupt c.q. beschadigd. Ik dacht dus, geen probleem, zet ik ze gewoon terug vanaf de D schijf. Echter, deze kopie van E Opslag is dus helemaal verdwenen van de D schijf. Iemand een idee hoe dit kan ? Heb al met diverse progjes geprobeerd b.v. mijn AVI videobestanden te repareren echter tot nu toe melden ze allemaal dat het betreffende bestand niet gerepareerd kan worden omdat het geen AVI bestand is. Ik hoop dat er iemand is die een laatste goede tip heeft om in ieder geval de video en afbeeldings bestanden nog te repareren. Alvast bedankt, Jaap.
Link naar reactie
[quote:1787d7c38c]alleen de map waarin ik alles van van de map Opslag van de E partitie heb gekopieerd is weg. [/quote:1787d7c38c] Da's straffe thee! Misschien heb je per ongeluk gekopieerd naar E of F. Is er met bijv. Recuva niks te vinden op de schijven wat je bekend voorkomt als zijnde afkomstig van E? Misschien kan je op de C/E/F schijf met behulp van Testdisk een oude partitietabel terugzetten maar mogelijk heb je je bestanden op E onherstelbaar vernacheld. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...