Ga naar inhoud

AHCI AMD op XP


anoniem

Aanbevolen berichten

hey, ik heb een probleempje waarmee ik al een paar dagen zit. Heb zelf ook al op Google gekeken, maar daar werd ik ook niet echt wijzer van. dit zijn mijn specificaties: Moederbord - Asus M3A76-CM ( chipset AMD 760G ) Processor - AMD Athlon x2 245 op 2,90 MHZ Nu werk ik met XP, en ben benieuwd of ik na de installatie van XP ook AHCI kan activeren in mijn bios. Ik heb al geprobeerd met Nlite om drivers te integreren, koste mij 6 cd's, en geen 1 deed 't. Mijn bios is up to date. Alvast bedankt, Twan
Link naar reactie
[quote:24e23b739b="twannieboy13"]Nu werk ik met XP, en ben benieuwd of ik na de installatie van XP ook AHCI kan activeren in mijn bios. Ik heb al geprobeerd met Nlite om drivers te integreren, koste mij 6 cd's, en geen 1 deed 't. Mijn bios is up to date. [/quote:24e23b739b] Het is gebruikelijk dat je XP installeert met de SATA ingeschakeld. Als je XP installeert op IDE compatibel modus, en je schakelt achteraf in het BIOS SATA in, dan zou je inderdaad een BSOD kunnen verwachten. Verder is het niet zeker of je wel SATA drivers kunt installeren, met het BIOS in IDE compatibel modus. Ik heb even gecheckt op de site van Asus [url=http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=aU8effdifLvraVze]M3A76-CM.[/url] En ik zie bij Downloads in Others de vereiste drivers staan. Had je die "Make RAID&AHCI Driver Supplementary Guide" doorgenomen? Verder kun je het beste een CD-RW gebruiken in de plaats van een CD-R. En had je deze hyperlink al gecheckt? [url=http://news.softpedia.com/news/Install-Windows-XP-On-SATA-Without-a-Floppy-F6-47807.shtml]Install Windows XP on SATA without a Floppy (F6).[/url] (Met het P5B moederbord uit mijn onderschrift, ging het slipsteamen van SATA drivers in XP ook niet vlekkeloos. Maar is uiteindelijk wel gelukt.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...