Ga naar inhoud

Windows xp traag opstarten door firewall controle


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, De laatste tijd heb ik op verschillende computers die ik installeer met Windows XP probleem met het redelijk traag opstarten van de computer. Dit komt door de Beveiligingscontrole met name de Firewall controle. Ik heb bij het beveiligingscentrum al de meldingen uit gezet, maar dit helpt niets. Bij XP pro versies kan ik register waarde aanpassen via reg edit maar ook dit wil niet echt helpen. Bij XP home versies kom je weer niet via reg edit in het register. Hebben jullie hier ook last van de trage opstart ook bij schone pc installaties met XP? Met Windows 7 installaties heb ik daar totaal geen problemen mee. Maakt niet uit welke XP versie je installeert. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit sneller gaat het opstarten. Pc's zijn gegarandeerd virus vrij. Met het commando msconfig en dan bij opstarten heb ik ook al zoveel mogelijk uitgeschakeld. Dus hier ligt het ook niet aan. Als de pc's eenmaal opgestart is/ zijn draait hij echt als een super snelle trein, alleen het opstarten is dus erg traag. Nadat de firewall melding geweest is, is het in orde en snel. Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
Ik heb helaas niet het antwoord voor je, maar kan wel melden dat mij het zelfde is opgevallen. Wat mij opvalt is dat het vooral gebeurd als alle updates van xp geïnstalleerd zijn. Ongeacht over er bijv 1 gb of 2 gb werkgeheugen in de pc zit, opstarten gaat op een geven moment erg traag, terwijl xp zonder alle updates van xp vrij snel opstart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...