Ga naar inhoud

Opstarten WinXp snel - opstart internet verbinding traag


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mede forum-ers Na een nieuwe installatie van WINXP op mijn pc gaat het opstarten lekker snel. SP3 en alle updates zijn geinstalleeerd. Echter nadat mijn bureaublad verschijnt moet ik 2 minuten wachten voordat ik Internet Explorer of mail kan gebruiken. Ook de Widgets met "weer berichten" verschijnen pas na 2 minuten op het bureaublad. Bij het direct starten van van IE8 komt een leeg wit scherm en na 2 minuten springt de startpagina in beeld. Alle andere software die lokaal staat kan wel direct gestart worden en loopt erg soepel. Zoals Excel en Word. Ik denk dat het een instelling in internetverbinding is. Wie heeft tips? Bedankt
Link naar reactie
ik heb hier net ziets aan de hand op 1 van mijn xp-pro pcs. het lijkt internetexplorer, maar is dat het ook? hier is het het leggen van de (bedrade) verbinding. (andere bedrade pcs op die router: geen probleem.) drivers, updates, alles is state of the art; andere netkaarten geprobeerd, het blijft een minuut of twee duren voor de monitortjes in de systemtray verschijnen. geen idee van de oorzaak.
Link naar reactie
Het probleem dat mij bekend is de combinatie van een draadloos netwerk met een bepaalde HP printers. Het wil dan wel gebeuren dat tijdens het starten van de PC een service van de printer ook wil starten. Dat wil wel eens een probleem opleveren wat betreft de tijd. Het gaat met name om deze services: - HP CUE Device Discovery-service - Net Driver HPZ12 - PML Driver HPZ12 Als deze services op handmatig worden gezet, is dit probleem in iig opgelost.
Link naar reactie
Ik heb het idee dat het in eerste instantie goed werkte, maar er een update van NET-framework voor de vertraging heeft gezorgd. Ik zal de drivers van mijn moederbord nog eens checken, maar ik heb dacht ik de laatste van ASUS gedownload en geinstalleerd. Het is een onbard video en netwerkkaart. Ik heb geen draadloosnetwerk en geen HP printer. Ook de services die genoemd worden zie ik in MSconfig/services niet staan. Blij dat er ook nog andere het hetzelfde tegenkomen...nu alleen nog een oplossingsrichting. Bedankt allemaal al voor de tips
Link naar reactie
Hallo LeonP, Probeer de volgende stappen: - Klik op de startknop en vervolgens op uitvoeren. - Typ vervolgens "msconfig" in het invoerveld en toets <ENTER>. - Klik op "Doorgaan". - Er opent nu een venster met meerdere tabbladen: Klik op tabblad Services. - Controleer of bij elke service een vinkje staat en als deze is ingeschakeld, zo niet kunt u hier een vinkje plaatsen - Vink "Alle Microsoft services verbergen" aan (vlak boven de "OK" knop). - Klik op "Alles uitschakelen". - Klik op tabblad "Opstarten". - Klik op "Alles uitschakelen". - Klik op "Toepassen" en vervolgens op "OK". - Start uw PC opnieuw op. Kunt u nu wel direct naar het internet gaan? Zo ja, dan kunt u bovenstaande stappen uitvoeren. Laat nu echter een blok van 5 services aangevinkt. Herstart het systeem en bekijk of het probleem nog bestaat. Werkt het goed na deze 5 services aan te vinken dan gaat u verder met de volgende 5 services. Mocht het echter niet goed werken, dan ligt het probleem in 1 (of meer) van deze 5 services. Test deze afzonderlijk. U kunt de stappen van een cleanboot ongedaan maken door: - Klik op de startknop en vervolgens op uitvoeren - Typ vervolgens "msconfig" in het invoerveld en toets <ENTER>. - Open het tabblad ‘’algemeen’’ - Vink de optie ‘’normaal opstarten’’ en klik op OK - Start Windows opnieuw op
Link naar reactie
Hey mede forum-ers Het gekke is dat firefox 3.6 wel direct opstart na het starten van de PC. Ook al is het verbindingsicoontje nog niet in de systemtray. Ik denk dat ik gewoon overstap op firefox. De tips ga ik nog wel even proberen. Ik denk dus dat het niet aan een driver over internet instelling ligt, maar er iets mis is met IE8 Leon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...