Ga naar inhoud

Bestanden in de war door stand by?


anoniem

Aanbevolen berichten

Heeft iemand enige idee hoe het volgende kan ontstaan: Ik zet de pc in standby (s3). Iemand haalt hem uit standby om er vervolgens achter te komen dat de pc een wachtwoord vraagt en loopt weg. 5 uur later kom ik terug bij de pc en zie ik de powerleds branden (ipv knipperen) en de hdd led brand onaangebroken. De pc reageert nergens op. Na een reset lukt het hervatten niet (5+ minuten nog dat knipperende balkje), na het verwijderen van de resume data is chkdsk nodig. Vervolgens verschijnen er 100000 errors op het scherm over foute bestanden voor partitie D (dit is fysiek de eerste partitie gelukkig). Na 5 minuten reset ik dit nog maar een keer en annuleer de schijfcontrole 2x (station c en d). Bij het opstarten blijk partitie D (met al die fouten) RAW te zijn geworden... op C is ook een beschadigde file (baloon popup) en wordt chkdsk aangeraden. Iemand enig idee hoe dit kan ontstaan? Best matig als je hierdoor ineens je data kunt kwijtraken... ps heb het probleem zelf opgelost door eerst een backup te maken van mijn partitietabel (PTTD) en met acronis disk director chkdsk uit te voeren op D. Hierna was deze redelijk hersteld op de prullenbak na. Vervolgens C gescheduld en hierna (tot nu toe) geen fouten gezien.
Link naar reactie
[quote:2dc58c0982="gerben"]Ik ben bang dat je harddisk gewoon is overleden. Dat dit gebeurd is tijdens of na standby lijkt me stom toeval.[/quote:2dc58c0982] Bedankt voor je reactie. Gek genoeg lijkt er nu niks meer aan de hand want hij heeft die 'fouten' kunnen herstellen. Verder krijg ook geen meldingen meer van fouten op C/D. Ik dacht zelf misschien aan een foutje tijdens het automatisch stand by gaan... maargoed dat is een wilde gok. Kan ook toeval zijn allemaal. De SMART zelftest uit het nvidia configuratie panel (kan er verder niet echt bij ivm raid 0) geeft bij beide schijven "Test geslaagd" aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...