Ga naar inhoud

XP installeren naast Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

N.a.v. de cursus in CT! augustus geprobeerd XP te installeren op mijn nieuwe Packard Bell Easynote TM85 met windows 7 home premium. stap 01 is gelukt stap 02 wilde niet, ik heb een 64bits systeem en geen partitie manager; via windows 7 c-schijf kleiner gemaakt en E-schijf aangemaakt met NTFS. Deze schijf is in de verkenner terug te vinden. Ook geprobeerd een partitie te maken voor bestanden, is mislukt, een gedeelte van de schijf is nu "Unallocated". Dacht dit op te lossen door erst XP te installeren en dan EASEUS Partition Manager vanuit XP te gebruiken. Vervolgens in het bios de opstartvolgorde gewijzigd in DVD - harddisk, aangemaakte CD geplaatst en opnieuw opgestart. Na vele installatiemeldingen het volgend (blauwe) scherm: Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren: Controleer de computer op virussen, verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geïnstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op. Technische informatie (mogelijk in het Engels): *** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000) Volledige systeemscan uitgevoerd met Avast. C-schijf via computer - eigenschappen - het volume op fouten controleren: uitgevoerd bij herstart. Wat kan ik nu nog doen?
Link naar reactie
Victor, dank voor de snelle reactie. Windows 7 werkt nog goed na opstart, is het dan nog zinvol de herstel DVD's te gebruiken? Ik werk ook nog niet op de nieuwe computer, ik wil eerst XP en 7 werkend hebben en mijn partities in orde ook vóór ik mijn bestanden over zet. Ik heb begrepen dat bij virtualisatie hardware die niet onder 7 werkt ook onder XP niet gebruikt kan worden (betreft Canoscan Lide20).
Link naar reactie
Sorry, ik heb denk ik uw vraag verkeerd begrepen, want ik dacht dat de computer niet meer opstartte, Hardware die u aansluit werkt inderdaad niet onder windows xp "mode" in windows 7, de XP "mode" is alleen voor software, maar omdat er wel een nieuwe driver is uitgebracht voor de canoscan, kunt u die gewoon gebruiken, MVG,, driver: [url=http://software.canon-europe.com/software/0027447_0000465.asp?model=]klik[/url]
Link naar reactie
De driver voor de canoscan kan ik niet installeren; volgens diverse sites op internet werkt de driver voor windows 7 alleen in de 32 bit versie. De SATA stond op AHC1 Mode, na wijzigen in IDE start de computer niet meer op, lijkt me ook logisch omdat de harddisk een SATA-type is. Start ook niet op vanafWindows XP CD. Na terugzetten BIOS start computer weer normaal op. Kan ik op een harddisk meer dan 4 partities maken? Volgens de console niet. Er staan standaard al 3 partities (2 verborgen) op en ik wil een aparte partitie voor mijn bestanden en voor Windows XP.
Link naar reactie
[quote:b170d8e841="maartencb"]De driver voor de canoscan kan ik niet installeren; volgens diverse sites op internet werkt de driver voor windows 7 alleen in de 32 bit versie. De SATA stond op AHC1 Mode, na wijzigen in IDE start de computer niet meer op, lijkt me ook logisch omdat de harddisk een SATA-type is. Start ook niet op vanafWindows XP CD. Na terugzetten BIOS start computer weer normaal op. Kan ik op een harddisk meer dan 4 partities maken? Volgens de console niet. Er staan standaard al 3 partities (2 verborgen) op en ik wil een aparte partitie voor mijn bestanden en voor Windows XP.[/quote:b170d8e841] Vreemd dat XP zich niet laat installeren in de IDE mode. Zijn er nog meerdere opties mogelijk bij de instellingen van de harde schijf configuratie in uw bios?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...