Ga naar inhoud

Windows 7 Comptability Center onbetrouwbaar


anoniem

Aanbevolen berichten

In de loop van maanden is mij opgevallen dat de informatie op [url=http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/default.aspx]deze Microsoft website[/url] vaak onjuiste- dan wel onvolledige informatie bevat. Wat er met alle feed-back wordt gedaan is mij duister, want echte verbeteringen zijn niet bespeurbaar. Een aardig (recent) voorbeeld is een Canon Powershot A40 camera. Deze is volgens Microsoft [u:3beb03dc32]volledig compatible[/u:3beb03dc32] met Win7. Absoluut niet, dus! Een blik bij de leverancier, Canon, op de website leert dat er geen drivers voor Win7 beschikbaar zijn en ook niet meer gemaakt zullen worden... Kortom: aansluiten van hardware en installeren van software blijft gokwerk. :(
Link naar reactie
[quote:44081ee8ec="Lord Wodan"]Wat is er dan niet compatible aan? Als de camera USB compatible is kan hij toch altijd obv USB mass storage aangesproken worden om de fotos over te hevelen?[/quote:44081ee8ec] In dit geval niet, dus. Hetgeen betekent dat-ie zelfs in Verkenner/Explorer niet zichtbaar is. Uiteraard kan je als alternatief overwegen de flashcard uit te lezen. Maar om dat ding iedere keer eruit te halen en terug te plaatsen, daar word je niet echt vrolijk van.
Link naar reactie
[quote:4435177b40="gertcor"]De camera behoeft niet compatible te zijn er wordt in de verkenner een virtual drive aangemaakt of te wel je SD geheugenkaart en die is uit te lezen zodat je kunt knippen en plakken. Eerst de usb kabel aansluiten zowel op de camera als op de computer/laptop en dan de camera aanzetten.[/quote:4435177b40] Was ook mijn idee. Maar werkt niet! USB aansluiting geeft aan dat "er geen driver is geïnstalleerd". En in Verkenner/Explorer is-ie niet zichtbaar. Saillant detail: ook in Windows XP krijgt dit apparaat [u:4435177b40]wel[/u:4435177b40] een eigen status (wordt als Canon Powershot A40 herkend), maar [u:4435177b40]geen[/u:4435177b40] driveletter!
Link naar reactie
[quote:c253061d1d="lion"]Een aardig (recent) voorbeeld is een Canon Powershot A40 camera. Deze is volgens Microsoft volledig compatible met Win7. Absoluut niet, dus! Een blik bij de leverancier, Canon, op de website leert dat er geen drivers voor Win7 beschikbaar zijn en ook niet meer gemaakt zullen worden... [/quote:c253061d1d] Ikzelf heb geen reden te twijfelen aan de Windows 7 Compatibility Center. Want de hardware die daar staat, komt daar niet zomaar te staan. Er zal wel het één en ander worden uitgetest. Wat de drivers op de Canon site betreft. Is dit dan niet bruikbaar [url=http://software.canon-europe.com/products/0000573.asp]Available software for PowerShot A40.[/url] En deze [url=http://www.user-guides.co.uk/cddownload/Canon/CanonPowerShot/Canon-PowerShot-A40-Windows-7-Device-Driver-CD-375103.html]Canon PowerShot A40 Windows 7 Device Driver CD?[/url] Verder zie ik op deze website [url=http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/canon/powershot-a40/canon-powershot-a40-review.html]Canon Powershot A40 Review[/url] dat deze camera uit het jaar 2002 komt. Dus op zich is het dan geen schande, als deze niet door Windows 7 ondersteund zou worden.
Link naar reactie
De informatie op de compatibily site van Microsoft is tegenstrijdig aan de informatie op de website van Canon. Microsoft geeft aan dat-ie volledig compatible is, Canon geeft aan dat Windows7 de A40 niet ondersteunt.... Wat betreft jouw linken (bedankt): De ene is een link naar een update van Zoombrowser (website van Canon). De andere is mij volslagen onduidelijk en wazig. Website naar "user-guides"; maar waar dan die "device drivers" vandaan getoverd worden.... :o Er is ook geen info wat die CD download behelst en hoe groot-ie is.... :? Ook Canon geeft aan dat het een wat oudere camera betreft, waar men geen energie meer in steekt.
Link naar reactie
Dat je Canon Powershot A40 op de Windows 7 Compatibility Center staat geeft in ieder geval de indruk, dat deze herkend zou moeten worden. Ik heb zelf ook nog een oude Canon camera liggen. Een Canon Powershot A430 waarschijnlijk uit het jaar 2006. Ook die staat in [url=http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Details.aspx?type=Hardware&p=Canon%20PowerShot%20A430%204MP%20Digital%20Camera&v=Canon&uid=0933B001&l=en-US&pf=0&pi=0&s=a430&os=64-bit]Windows 7 Compatibility Center.[/url] En op de website van Canon staat er net zoals van jouw camera, er alleen een Zoombrowser. Die heb ik overigens niet heb gedownload. Echter als ik mijn Canon Powershot A430 via USB aansluit op mijn laptop in Windows 7 Home Premium, dan is het eerst wat opvalt in systray dat er drivers geïnstalleerd worden. Vervolgens verschijnt het Autoplay venster: Canon PowerShot A430 met de mogelijkheid de foto's te importeren of te openen in Windows Explorer. In Device Manager staat deze bij Portable Devices als Canon PowerShot A430. [quote:0c44e2e07d="lion"]Ook Canon geeft aan dat het een wat oudere camera betreft, waar men geen energie meer in steekt.[/quote:0c44e2e07d] Ze zouden generieke Windows 7 drivers naar Microsoft gestuurd kunnen hebben. Zoiets is gebruikelijk, en dat is de reden dat bij mij de Canon PowerShot A430 werd geïnstalleerd in Windows 7, zonder dat ik iets heb hoeven downloaden.
Link naar reactie
Die van jou was blijkbaar nog te jong, de mijne te oud.... :? Windows 7 heeft in ieder geval geen drivers in de kast liggen en Canon evenmin. Bij de hardware lijst dient-ie dus als "niet compatible" te staan. Enfin, ik red me nog wel, want ik heb nog 2 XP'ers staan. :wink: En anders heb ik nog een "on board" cardreader. Vraag me overigens sterk af wat die "device driver" op die user-guide website behelst. Kan me niet voorstellen dat een third party hier iets voor geknutseld heeft.... (En ik ben niet zo'n proefkonijn).
Link naar reactie
Het verschil tussen mijn Canon PowerShot A430 en jouw Canon Powershot A40 is blijkbaar, dat bij de mijne op Windows 7 Compatibility Center staat "This product installs automatically without extra software." En bij de jouwe "Download software for this product. Visit the device manufacturer's website." En daar staat "No drivers are available for this selection. This operating system may not require a driver or, in the case of older operating systems, may no longer be supported." Als die ZoomBrowser EX 6.5.1 Updater for Windows Vista / Windows 7 niets oplost, dan is er blijkbaar een communicatie misverstand tussen Microsoft en Canon. Had je al gecheckt of je in de camera nog een bruikbare optie hebt, om deze te kunnen zien in Windows Explorer?
Link naar reactie
[quote:cdd6b4314a="jolo"]Had je al gecheckt of je in de camera nog een bruikbare optie hebt, om deze te kunnen zien in Windows Explorer?[/quote:cdd6b4314a] Hier is geen optie voor. Voor Zoombrowser bestaat er een update t.b.v. Win 7, maar daar heeft die camera niets aan. Uiteraard.... Het enige Win 7 alternatief: kaartje eruit en in de reader..... :?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...