Ga naar inhoud

Verse installatie W7 64


anoniem

Aanbevolen berichten

Na lang beraad ga ik vanavond mijn systeem voorzien van een verse W7. 2 vragen: Ik heb nu een dualboot tussen W7 en XP en deze moet volledig komen te vervallen. Moet ik dat eerst regelen of overschrijft een verse install deze installatie? Zodra het systeem up and running is wil ik eigenlijk een backup image wegschrijven die ik kan gebruiken om het systeem weer helemaal fris terug te zetten. Hoe pak ik dat aan?
Link naar reactie
als je clean win 7 op je disk wil zetten . formatteer eerst dan de boel . dan pas installeren dan alle up date.s en drivers er op zetten schipset in graka . dan een image maken als je een maxtor disk of seagate bezit . DL maxblast . voor WD heb je het zelfde progg . installeren back up maken . en niet vergeten cd branden voor het systeem te booten en om een back-up terug te zetten
Link naar reactie
[quote:92bc1099ad="Lord Wodan"]Ik heb nu 3 partities.. C: XP D: Opslag F: Windows 7 C wordt helemaal geformatteerd. Ben ik dan ook van de dualboot af? Dat verhaal van de image gaat me even te snel maar ik google wel wat.[/quote:92bc1099ad] als je de disk formatteerde dan ben je ook de andere partities kwijt http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=mb-eula-nl&vgnextoid=0505415a5adb3110VgnVCM100000f5ee0a0aRCRD http://support.wdc.com/product/downloaddetail.asp?swid=119
Link naar reactie
Als je C: formatteert start er niks meer op. Windows 7 op E: start via C: op. Je kan wel Windows XP uit de script halen en vervolgens de Windows XP gerelateerde mappen wissen. Wanneer je gaat formatteren, dan is een image van C: maken vooraf heel verstandig. Verder moet je een herstelschijf maken (zie Windows help), daarmee kan Windows 7 de bootpartitie herstellen voor zichzelf wanneer je overgaat op formatteren van C:. Mogelijk dat die dan XP ook weer toevoegt in de niet meer werkte dual boot. In dat geval het scriptje gewoon weer aanpassen.
Link naar reactie
Ik heb de Enterprise Eval versie geinstalleerd en tot op heden bevalt het me wel. Als AV heb ik de Avast 5 Internet security gebruikt. Dual boot is weg alleen het verwijderen van W7 op de andere partitie gaf wat problemen. Ik had die rechten niet.. Dan maar format.. 2 Vragen: 1) Ik heb nergens een administrator wachtwoord ingevoerd. Betekent dit dat ik automatisch administrator ben? 2) Hoe krijg ik de map Users (dus niet alleen mijn documenten etc) naar een andere partitie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...