Ga naar inhoud

Automatische Back-Up


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik redelijk veel bestanden op mijn laptop staan. Nu heb ik een externe harde schijf gekocht die ik aan mijn netwerk wil aansluiten. Alleen ben ik niet zo handig, en snap ik het niet helemaal. Dus ik heb denk ik wat veel vragen. Ik zou graag willen dat als ik mijn laptop afsluit, dus als ik aan mijn bestanden gewerkt hebt, dat dan eerst een programma start die automatisch een soort back-up maakt van mijn bestanden. Dat de bestanden die gewijzigd zijn op mijn laptop vernieuwd mete de bestanden op mijn externe harde schijf. Maar is het mogelijk dat die back-up dan wordt gemaakt op mijn externe harde schijf die met het netwerk verbonden is? En kan het ook stel dat ik bij mijn vriendin ben en dat ik daar gewerkt hebt, dat er dan toch een synchronisatie plaats vind met mijn netwerk server thuis? Dan staat op beide plekken altijd de zelfde inhoud Ik hoop dat iemand mij kan helpen. b.v.d Jasper
Link naar reactie
Krijg het eerst lokaal maar aan het werk....... dan via het netwerk... Via de Taakplanner van Windows (althans XP) kan het niet, alleen bij opstarten of op bepaalde vaste tijden. Maar via de Group Policy editor zou het wel moeten kunnen.... zie http://www.windows-help-central.com/windows-shutdown-script.html Bij mij onder XP werkt het ook zo als het er staat en ik denk veor Vista en W7 ook zo. Nu nog een backup programma. Microsft zelf heeft SyncToy 2.1, die gebruiken wij op het werk ook. Maak Folder Paren aan zoals het moet, eerst de lokale folder en dan de externe folder. Kies voor de echo optie. Wel nu komt het. Dit programma kun je via een .bat (batch file) starten en daar maak je gebruik van. In de help staat een voorbeeld die ik hier onder gezet heb. Pas het aan en test het zodat je zeker weet dat het werkt. Ok alles werkt.... zorg dat de Group Policy Editor nu klopt en sluit de pc af .... en dan moet het backuppen beginnen en de pc automatisch uit gaan. Zet hem daarna weer aan en check of alles overgezet is. Zorg wel dat je netjes alle bestanden afgesloten hebt, anders worden ze niet overgezet. Succes! [quote:629b9c39b7]Run SyncToy from a Command Line SyncToy can be run from the command line to provide support for scheduling or automating folder pair execution. The command line executable by default is located at: [System Drive]\Program Files\SyncToy 2.1\SyncToyCmd.exe. SyncToy does not support running multiple copies of SyncToyCmd.exe at the same time. If a second instance of SyncToyCmd.exe is executed, there will be no errors and the command will not be executed. The parameters provided by this command line interface are described below: -R Run all folder pairs that are marked as Active For Run All. -R [Name] Run the named folder pair (only one folder pair can be specified). Usage Examples: SyncToyCmd -R MyFolderPair SyncToyCmd -R NOTE: There can be no space between the -R parameter and the MyFolderPair name. It is also possible to manage folder pairs from the command line. Note: Folder pairs are managed through SyncToy.exe whereas scheduling is performed through SyncToyCmd.exe as described above. SyncToy does not support running multiple copies of SyncToy.exe at the same time. If SyncToy is already running in in the Task Bar, and a second instance of SyncToy.exe is launched with or without any command line parameters, it will simply bring the already running instance into focus and no errors will be reported. The parameters associated with SyncToy.exe are described below: -d(left=, right=, name=,operation=Synchronize|Echo|Contribute, [check=yes|no], excluded=,included=) Creates a new folder pair with the specified options: left - mandatory, provide absolute path for left folder right - mandatory, provide absolute path for right folder name - mandatory, provide name of folder pair operation - mandatory, specifiy action type for this folder pair check - optional, specify whether file contents should be checked for file matching, default is no excluded - optional, specifies exclude filter for files, defaults to none included - optional, specifies include filter for files, defaults to all -u Delete one or more folder pairs, no user data will be deleted -? Display Help Sample Usage: SyncToy -d(left=e:\,right=c:\Pictures, name=MyPictures,operation=contribute) SyncToy -uMyPictures Copyright © 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. [/quote:629b9c39b7]
Link naar reactie
Test eens of deze versie van synctoy naar een ftp kan uploaden. Dan richt je op de pc waar de bestanden op moeten een ftp server (Filezilla Server is prima), and zorg dat je firewall van je router goed staat (port forwarding!). Anders is er ook nog Syncbakc Free, die kan het zeker. http://www.2brightsparks.com/downloads.html Hoe die met batch bestanden om kan gaan weet ik niet, het lijkt me een erg leuk programma dat al lang bestaat, maar ken het zelf net pas.
Link naar reactie
Die maakt een eigen bestand aan, dat wil je nooit met backuppen. Als er een bitje omvalt kun je dat bestand niet meer openen... Gewoon syncen met een geschikt programma. Je kunt ook nog dag-dag, week-week, maand-maand backups maken. Zelf zou ik gaan voor gewoon synchen met echo (zie synctoy wat dat is) naar 2 externe stations, liefst op een andere fysieke plaats (minimaal 1 ervan).
Link naar reactie
[quote:f55bd898c0="andre@home"]Test eens of deze versie van synctoy naar een ftp kan uploaden. Dan richt je op de pc waar de bestanden op moeten een ftp server (Filezilla Server is prima), and zorg dat je firewall van je router goed staat (port forwarding!). Anders is er ook nog Syncbakc Free, die kan het zeker. http://www.2brightsparks.com/downloads.html Hoe die met batch bestanden om kan gaan weet ik niet, het lijkt me een erg leuk programma dat al lang bestaat, maar ken het zelf net pas.[/quote:f55bd898c0] Met SYncToy kun je jammer genoeg niet na ftp schrijven. Maar et is wel gelukt met SyncBack Free, die kan het wel. Ik zit nu alleen met een probleempje, alles werkt naar behoren. Maar nu ineens als ik aflsuit met het script, dan zie ik in het aflsuitscherm: Netwerkverbindingen worden afgesloten, en dan komt pas afsluitscripts worden uitgevoerd. Maar dan kan synctoy niet meer werken, omdat er geen verbinding is. Kan ik nog iets in het script zetten dat eerst synctoy moeten worden uitgevoerd en dan pas de netwerkverbindingen worden afgesloten?
Link naar reactie
Das niet echt handig.... geeft de help van windows geen suggesties? Anders zou je zelf ook een script los kunnen maken. Dat zou er dan zo uit kunnen zien: [code:1:3b265ab59c] start syncbakc met juiste parameters dan shutdown -t xxx [/code:1:3b265ab59c] Shutdown -t daarmee kun je je vertraging in sec mee instellen. Dus zet hem via het script pas uit als je zeker weet dat je klaar bent. Starten van het script: als .bat dubbelklikken ipv afsluiten via start ...... http://samanathon.com/windows-tip-shutdown-your-computer-with-the-command-prompt/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...