Ga naar inhoud

Waarom is mijn bureaublad leeg?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al enige tijd een serieus probleem, bij het opstarten is mijn bureaublad leeg, ik zie geen snelkoppelingen meer op mijn bureaublad. Ook is de taakbalk verdwenen onderaan het bureaublad. Op de rechtermuisknop drukken op het bureaublad werkt niet, alleen met crtl-alt-delete en nieuwe taak uitvoeren kan ik (via een omweg) op internet komen. Ik heb al systeemherstel geprobeerd, ik heb geprobeerd bij uitvoeren explorer.exe te starten beiden zonder succes. Ook is mijn volledige systeem gescand op virussen, syware, etc door mijn virusscanner (norton antivirus 2006). Deze voert 1 keer in de zoveel tijd een volleiduge scan uit en dit is automatisch gebeurd maar mijn virusscanner kan niets vinden (virusscanner wordt automatisch geupdate met de nieuwste virus definities). Ik weet niet meer wat ik moet doen. Formatteren zie ik echt als laatste oplossing, wie weet wellicht de oplossing voor dit probleem? Mijn systeem draait op windows XP home, met servicepack 2.
Link naar reactie
Leeg bureaublad: Op de site www,microsoft.nl/nieuwsgroep XP komt dit probleem herhaaldelijk voor. Het gaat om een Trojan virus. Ga naar taakbeheer-processen en verwijder het proces sysu.exe. De desktop start daarna gewoon weer door. (van http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=107066 )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...