Ga naar inhoud

Zijn laptopaccu's met meer cellen beter?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben voor laptops kijken en kom accu's tegen met 6, 8 en 9 of soms wel 12 cellen. ik heb op google gevonden dat elke cel van een accu 2 volt levert, maar niet of dit nou beter is of niet. heeft in de laptops dus een hoger aantal cellen in een accu effect? of is het zuiver effectiviteit wat hiermee meespeelt. gaat een accu met meer cellen dus langer mee? of levert het alleen meer stroom
Link naar reactie
Als je meer cellen hebt kan je wel degelijk langer werken op een acculading. Als het voltage hoger is en het verbuik gelijk (want zoals ik zei gaat het gebruik niet ineens omhoog) dan moet de stroom dus kleiner worden, met als gevolg dat je dus toch langer mee kan. Overigens is mAh geen interessante eenheid bij gelijke laptops, het is namelijk niet zo dat bij elke accuspanning een andere serie laptops hoort zoals met accugereedschap het geval is. Aangezien er voor eenzelfde laptop meerdere typen accu's kunnen zijn met verschillende spanningen (hoeveelheid cellen) is het interessanter om de eenheid Wh te gebruiken.
Link naar reactie
De capaciteit van een laptop-accu wordt uitgedrukt in milli ampère-uur (mAh). Hoe hoger de waarde, hoe langer je niet behoeft op te laden. De capaciteit van de vervangende laptop-accu hoeft niet gelijk te zijn aan die van de oude. Je kunt een laptop-accu van 4400 mAh vervangen door een van 6600 mAh als de accu maar voor dezelfde laptop geschikt is. Een laptop-accu met meer capaciteit kan je langer gebruiken. Bron http://www.accu4all.nl Dus meer cellen geeft meer voltage en kan dus echt niet. Je laptop gemaakt voor een bepaald voltage. Je kan dus wel 6 cellen hebben met 4400 mAh (7,2 volt) en 6 cellen van 6600 mAh ( 7,2 volt)
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Another thing I've noticed is that for many ppolee, less-than-perfect credit is the result of circumstances above their control. One example is they may happen to be saddled having an illness and as a consequence they have higher bills for collections. It can be due to a job loss or inability to do the job. Sometimes breakup can truly send the money in the undesired direction. Many thanks sharing your notions on this blog.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...