Ga naar inhoud

Hoe gebruik ik oude pc als server?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een "nieuwe" (lees 2e hands) pc gekregen van mijn vader ter vervanging van mijn oude PC (die was veel te langzaam om nog fatsoenlijk een spelletje (MMORPG) te kunnen spelen). Nu wil ik niet zomaar mijn oude PC wegdoen. Het leek me een goed idee om deze te gebruiken als server (oid) in ons eigen netwerk. Mijn bedoeling om op mijn oude PC (Windows XP Home edition) XAMMP te installeren en daar (off line, alleen voor persoonlijk gebruik) een site op te ontwikkelen en nog een aantal zaken. Op dit moment kan ik via het netwerk wel met mijn nieuwe PC (ook windows XP home edition) bij mijn oude PC komen (kan bestanden lezen en dergelijke), maar het opstarten van XAMMP (opstarten op mijn oude PC via mijn nieuwe PC) duurt gigantisch lang. Nu heb ik in het verleden voor mijn werk thuis op mijn oude PC gewerkt terwijl ik via het externe bureaublad was ingelogd op het netwerk van het werk en ik vroeg me af of ik dat met mijn twee PC's ook kan realiseren. Mijn man heft onlangs thuis kabels doorgetrokken zodat we straks met een patchkastje en router in de meterkast (waar de internetkabel van buiten naar binnen komt) kunnen werken en in de rest van het huis gewoon een kabel in de aansluiting in de muur kunnen pluggen. Ik wil nu mijn oude PC in de meterkast zetten (de PC maakt namelijk nogal veel lawaai, dus dan zijn we dat gelijk kwijt in de kamer). Nu moet ik dus alleen de oude PC op kunnen starten en kunnen gebruiken terwijl ik boven op mijn kamer werk. Kan iemand mij adviseren hoe ik dit kan realiseren? Oh, wat misschien ook nog handig is om te weten: Op dit moment hebben wij nog een oude modem van Ziggo. In "de komende maanden" krijg we de nieuwe Ubee wifi modem. We gaan NIET over op draadloos (maar dat had je vast al wel geconcludeerd uit bovenstaande :) ) Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...