Ga naar inhoud

Hoe los ik overklokken op?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vervelend probleem met het aanzetten van de computer Ik krijg de hele tijd meldingen van cant detect tpm device overclocking failed press f1 to setup press f2 to setup default values Dan druk ik op f2 dan gaat het goed maar dan moet ik elke keer weer de datum en tijd opnieuw instellen in windows of het bios. ook als ik op f1 druk dan kom ik in het bios en dan schakel ik tpm device uit maar de volgende dag als ik de computer opnieuw aanzet krijg ik deze irritante meldingen te zien. Daarop heb ik de batterij laten vervangen door een winkel maar naderhand kwam dit probleem gewoon weer terug. Op internet lees ik er niks over en op helpmij.nl daar hebben ze volgens mij nog nooit gehoord van dit probleem. daar komen ze alleen maar mee aan met een bios update . Naar mij weten is deze computer niet overgeklokt daarom vindt ik het raar dat deze melding elke keer weer verschijnt. mainbord is Asus P5B premium series Processor is intel core 6320 geheugen 2 gb nvidia geforce 7600 GS 256 mb Kent iemand dit probleem ?
Link naar reactie
Zet bij BIOS instellingen advanced menu de entry "AI Overclocking" op Standard. Die staat nl op Auto en dan probeert het board te overclocken. Heb je dan bv memory op de rand van de specs, dan gaat het fout. Met Standard krijg je de standaard waarden waarop de componenten als processor en memory ontworpen zijn. Verwarrend is dat bij Load Save Setting F2 dit op Auto gezet wordt. Dat beschouw ik als een bugje. Bij mij lostte deze BIOS setting het probleem op. Verder ben je niet de enige met dit probleem. Check maar eens op google met de zoekwoorden Can't detect tpm device / overclocking failed: http://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=Can%27t+detect+tpm+device+%2F+overclocking+failed&ie=utf-8&oe=utf-8
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...