Ga naar inhoud

Backup via Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Via Windows 7 heb ik een backup van de C: op een externe HD gemaakt (Medion, NTFS, 1,36 TB). De computer heeft 26 uur staan te backuppen. Ik kreeg de melding voltooid en geen foutmelding. Als ik HD bekijk, zie ik een bestandslogo met een groene pijl. Dit zal het backup bestand zijn. Bij eigenschappen van dat bestand staat grootte: 0 bytes. Gemaakt op 24 juli. Dat zou een eerdere backupdatum kunnen zijn, want achter het bestand met de groene pijl staat: gewijzigd op 4-8 en dat is de laatste backup datum. Er staat ook een map WindowsImageBackup met datum 4-8, met eigenschappen Grootte 0 bytes. Verder staat er nog een map MediaID.bin met 528 bytes, datum 24-7. Er staan dus alleen backup bestanden op met een grootte van 528 bytes. Als ik nu naar de eigenschappen van de HD ga, zie ik, dat er 1,16 TB is gebruikt en nog beschikbaar 203 GB. Worden de backup bestanden verborgen opgeslagen en hoe kan ik die tevoorschijn halen? Moet ik "dit station comprimeren" aanvinken. Is het normaal dat het backuppen zo lang duurt. Volgens mij slaat de 1e backup bij de volgende backup alleen de wijzigingen op, maar gezien het aantal GB lijkt het erop, dat het de 2e en volgende backup weer volledig opslaat (en niet alleen de wijzigingen). De BOOT (C:) heeft 293 GB.
Link naar reactie
Als Microsoft ergens niet sterk in is dan is dat in het maken van een goed back-up programma, in Win 7 Pro zit een image programma dat niet echt goed te beheren is. Zelf gebruik in acronis en draai dan een image van het systeem dat doe ik ook weer als er een verandering, lees andere programma's bij zijn gekomen. Die beperkt zich tot 10 Gb ongeveer en wordt snel uitgevoerd met acronis. Een back-up terug zetten is eveneens een ramp! dat heb ik al eens geprobeerd bij vista, een drama! Investeer gerust in een goed Image programma dat ook een opstartschijf kan maken, in geval van een kleine ramp ben je snel weer aan het werk.
Link naar reactie
En wat is daar mis mee! Ben je toen je je pc of laptop aan ging schaffen bij diverse winkels geweest en gevraagd om een Free model? Er wordt dan wel aardig de beurs getrokken want het moet natuurlijk wel perfect zijn. Maar dan moet een image resp. backup programma natuurlijk gratis zijn en andere software natuurlijk ook. Ik gebruik Acronis Image versie 10 tot volle tevredenheid, toen ik nog met XP werkte heb ik 2x een image terug moeten zetten en dat ging prima.
Link naar reactie
Acronis en Cobian vullen elkaar aan, ze dienen beide een totaal ander doel: systeembackup vs databackup. Overigens zijn zijn er diverse gratis varianten op acronis trueimage. Deze hebben weliswaar minder mogelijkheden, maar zijn beslist volwaardig voor het maken van image backups alleen. Denk bijvoorbeeld aan paragon backup & recovery.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. Kan iemand de verborgen bestanden verklaren en hoe kan ik ze zichtbaar maken. Ik gebruik nu, als tussenoplossing, Online Backup van McAfee. McAfee maakt elke dag automatisch een backup volgens de geschiedenis. Maar ik heb liever een backup op een externe HD staan. Voelt wat zekerder of moet ik mijn gevoel maar overboord zetten en alleen McAfee online Backup gebruiken. Heeft iemand ervaring met Online Backup van McAfee en vooral het terugzetten bij een crash?
Link naar reactie
Met Mcafee online backup heb ik geen ervaring, maar wel met iDrive. Dat werkt prima (naast een backup op een externe HDD). Ik verwacht dat Mcafee niet veel anders zal werken. Een beperking voor de maximale hoeveelheid backup en afhankelijk van de hoeveelheid data zal de eerste keer wel at tijd vergen, afhankelijk van je verbinding.
Link naar reactie
[quote:1d676aa742="Schippers"]Bedankt voor de reacties. Kan iemand de verborgen bestanden verklaren en hoe kan ik ze zichtbaar maken. Ik gebruik nu, als tussenoplossing, Online Backup van McAfee. McAfee maakt elke dag automatisch een backup volgens de geschiedenis. Maar ik heb liever een backup op een externe HD staan. Voelt wat zekerder of moet ik mijn gevoel maar overboord zetten en alleen McAfee online Backup gebruiken. Heeft iemand ervaring met Online Backup van McAfee en vooral het terugzetten bij een crash?[/quote:1d676aa742]Bewaart McAfee jouw complete Windwos als systeem? Als het systeem niet meer werkt.... hoe krijg je dan verbinding met McAfee .... O, ik zie het al http://download.mcafee.com/products/manuals/en-us/MOB_datasheet_2009.pdf [quote:1d676aa742]Backup for Outlook files and more—Save all of your files, including email contacts and messages[/quote:1d676aa742] Das alleen een mail, foto e.d. backup..... geen systeem backup..... Ik zou dus daar 2 verschillende programma's voor gebruiken... 1.voor mail, foto e.d. backup.: gebruik synctoy en selecteer de mappen die je wilt backuppen met de optie "echo" en schrijf het weg naar je externe harde schijf. Voordeel: altijd up to date en de backups zijn een kopie van het origineel dus je kunt die backup ook mee nemen naar een andere plaats en daar het bestand gebruiken dat je wilt. 2. een echte systeem image maken. Ik gebruik al jaren Ghost, maar er zijn meer programma's. Er zijn ook veel freeware programma's zoals DriveImage XML http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=1934257&o=0 of nog meer http://www.thefreecountry.com/utilities/backupandimage.shtml#imaging Je moet wel vanaf een USB stick of CD/DVD kunnen opstarten bij de meeste programma' om te imagen en eventueel terug te zetten.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...