Ga naar inhoud

Waarom kan ik FLAC-bestanden niet afspelen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds ik Windows 7 Home Premium (legale update) heb loop ik tegen het volgende probleem met de Windows Media Player: Wanneeer ik in de map Muziek op een album klik van een artiest (met FLAC bestanden) en klik op Alles Afspelen krijg ik de volgende melding: Kan geen afspeelbaar bestand vinden. Afspelen van een enkel FLAC bestand geeft geen enkel probleem. Hoe kan ik dit verhelpen? En nee, ik wil geen Winamp of een andere speler.
Link naar reactie
Kan je hier wat mee doen http://www.hack7mc.com/2009/01/playing-flac-files-in-media-center.html http://www.howtogeek.com/howto/13843/how-to-play-flac-files-in-windows-7-media-center-player/ Ik heb nog wel een tip die wellicht werkt: als je een voor windows onbekend bestand zoals bv een *.flv (flash-video) afspeelt door in een speler (bv Irfanview) het bestand te openen "weet" windows zelf nog steeds niet wat hij met het bestand moet aanvangen. Bij dubbelklikken op het bestand zelf word deze dan ook niet automatisch afgespeeld. Meestal opent zich dan een venster waarin je kunt aangeven met welk programma het onbekende bestand moet worden afgespeeld, bij deze keuze kun je ook een vinkje zetten bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" Zo forceer je windows om te onthouden dat bv. altijd mediaplayer gebruikt word voor flashvideo of een flac bestand. Daarna zal ook als het goed is het icoon van het bestand veranderen naar het icoon van het programma dat je gekozen hebt. Wellicht is er in deze registratie iets niet helemaal ok en zou eenmalig windows forceren het probleem kunnen oplossen. Je forceert door met rechts te klikken op het flac bestand en dan te kiezen "openen met/programma kiezen" en dan niet het vinkje vergeten bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen" Als zich bij rechtsklikken niet de optie "openen met" toont kun je ook dat forceren door shift+rechtsklik, de optie "openen met" is er nu wel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...