Ga naar inhoud

[Win7Pro 64b] al 3x BSOD met foutcode 7f nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Ik heb een net nieuwe PC, up and running sinds maandag, en heb nu al 3x een BSOD gehad met foutcode 7f, 2x gisteravond en 1x net (nog geen minuut nadat pc was opgestart, had alleen nog maar Firefox geopend). Gisteravond was het in beide gevallen bij het stream van full HD films van het LAN, één keer met Windows Media Player (lkrijg BSOD tijdens openen van de film) en één keer met VLC 1.1.1 toen de film (andere film) al ruim een half uur bezig was. PC: i7 930 Gigabyte X58A-UD5 rev2 (alle drivers nieuwste versie van Gigabyte site voor Windows 7 64bit) ATI FirePro v4800 (driver FirePro_8.723_Win7x64_98793.exe) 6GB OCZ Platinum PC3-12800 (OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK, staat op compatibility list voor mijn moederbord) Corsair HX750W 3x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ Scythe Mugen 2 Rev B Lian Li PC-9F Windows 7 Pro UK 64bit met alle updates Informatie over de BSOD [quote:aa986ea982="Windows 7"]Problem signature: Problem Event Name: BlueScreen OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.48 Locale ID: 1043 Additional information about the problem: BCCode: 7f BCP1: 0000000000000008 BCP2: 0000000080050031 BCP3: 00000000000006F8 BCP4: FFFFF80002CCBA14 OS Version: 6_1_7600 Service Pack: 0_0 Product: 256_1 Files that help describe the problem: C:\Windows\Minidump\072910-20888-01.dmp C:\Users\Kid Jansen\AppData\Local\Temp\WER-39998-0.sysdata.xml Read our privacy statement online: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409 If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline: C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt[/quote:aa986ea982] Ik heb al Memtest86+ v4.10 gedraaid voor bijna 13 uur, in die tijd ook 13 passes en 0 fouten. Gisteren ook ruim een uur prime95 25.11 64bit gedraaid en tegelijk ook Furmark 1.8.2. Prime 95 de torture test gedaan: eerst 45 min In-place Large FFT's en daarna nog 30 min Blend. In Furmark de stability test op 2560x1440 met 8x MSAA voor 73 min. De temperaturen: CPU kernen allemaal naar zo'n 66 GPU na 5 minuten stabiel op 70 HDD's allemaal naar 28 Uitgelezen met Everest Ultimate 5.5 Ik had ook al [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1417588]dit topic[/url] gevonden, maar daar staat ook niet echt een antwoord in. Ook met Google nog niet echt iets kunnen vinden van een oplossing. EDIT: ben met zoeken al meerdere keren de namen van virusscanners tegen gekomen en andere beveiligingssoftware, dus bij deze vermeld ik deze ook maar: ESET NOD32 Antivirus 4.2.40.10 64bit versie, met alle updates ZoneAlarm Free 9.2.057.000 EDIT2: na wat meer zoekwerk denk ik dat het probleem bij ZoneAlarm ligt, denk dat ik die dus maar verwijder. Weten jullie nog goede alternatieven die wel goed op mijn systeem draaien?
Link naar reactie
[quote:e8bd636372="kid jansen"] (..) zonder verdere BSOD's. Ik denk dat het dus inderdaad aan ZoneAlarm lag, (..) [/quote:e8bd636372] Check dan op het ZoneAlarm forum deze thread [url=http://forums.zonealarm.com/showthread.php?t=72970][WORKAROUND] Windows 7 BSOD --> Disable NetBios over TCP (TCP/IPv4).[/url]
Link naar reactie
Bedankt, ga het meteen proberen, kijken of ik dan weer ZA kan draaien zonder BSOD's. Voor de mensen die geen zin hebben in alle links af gaan en dingen door lezen hier een korte versie van de oplossing (Windows 7): Control Panel> View network status and tasks> Change adapter settings> Right click on adapter and select properties> Doubleclick on "Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)"> Advanced> WINS> Disable NetBIOS over TCP/IP
Link naar reactie
ZoneAlarm werkt weer, nog geen BSOD's gehad, maar nu kan ik ineens met geen mogelijkheid meer inloggen met Windows Live Messenger. Ik krijg iedere keer één van de volgende twee foutcodes: 80072eff en 80072ee2. Ik heb nog geen oplossing voor dat probleem kunnen vinden. Uitschakelen van ZoneAlarm heeft geen effect (Windows Firewall gaat dan automatisch aan) en zelfs als ik Windows Firewall ook uitschakel kan ik nog steeds niet inloggen. Ook Windows Live Messenger helemaal verwijderen en opnieuw installeren lost het probleem niet op. EDIT: ik begin nou helemaal gek te worden van dit gezeik, kan nu ook al geen computers meer op het LAN benaderen. Ik denk dat ik Windows maar helemaal opnieuw installeer, want heb hier geen zin in. Baal hier wel echt van, als je ¤2375 aan een nieuwe PC uitgeeft (alles bij elkaar, dus ook scherm) wil je wel dat dat ding het ook goed doet. EDIT2: ik kan blijkbaar wel bij netwerkshares op het LAN, maar alleen als ik IP van die computer gebruik, met naam lukt het niet (werkte gisteren wel nog)
Link naar reactie
Windows Live Messenger werkt ineens weer, aangezien het vanzelf over is gegaan denk ik dat het een serverside probleem was, want ik heb zelf niks veranderd. Ik denk dat alles dan toch goed is. Ik heb alleen nog wat moeite met m'n films en series beschikbaar maken voor de softmodded xbox die we in de woonkamer hebben staan en als multimedia pc gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...