Ga naar inhoud

Wat kost een externe cd-rom-drive?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik hier op het goede topic zit met mijn vraag maar zoals de titel al zegt: wat kost een externe cd romdrive ongeveer? Ik ben nieuwsgierig daarnaar i.v.m. een laptop (een ouwetje)(Compaq Contoura) waar alleen een floppydrive op zit. En aangezien ik nergens meer de systeemfloppy's van Windhoos 95 kan vinden (heb heel internet al afgestruind) dacht ik dat een externe cd rom drive wel wat was om de Windows 95 opnieuw op dat ding te installeren. Een installatie cd van windows 95 heb ik nog wel. Ik heb een Norton Antivirus gedesinstalleerd en hij blijft hangen bij: "windows wordt nu opnieuw opgestart". Gebruiken doe ik um alleen voor spelletjes die niet onder XP willen draaien. Dos-spelletjes dus. Specificaties kan ik niet geven omdat hij niet verder opstart.
Link naar reactie
Op dit soort oudere laptops staan de installatiebestanden dikwijls al op de harde schijf. Dit om te voorkomen dat w95 bij updates of wijzigingen naar 'de originele windows-cd' ging vragen. Voordat ik 14 diskettes ging maken zou ik dus even met een DOS-floppy starten en kijken of er een directory met installatiebestanden (zal wel Win95 of zo heten) aanwezig is. Daarin zou dan een setupbestand moeten staan, dat je kunt starten. Je hebt dan ook nog de kans dat de juiste drivers al aanwezig zijn. Als je deze computer alleen gebruikt om oude DOS-spellen te spelen, waarom installeer je dan Windows 95 en niet gewoon DOS?
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...