Ga naar inhoud

empowering technology van Acer


Aanbevolen berichten

Hoi, We hebben hier de volgende Acer laptop: Aspire 8930G Deze laptop is net een jaartje oud ongeveer. Bij aankoop stond er Windows Vista 32 bits. We hebben nu Windows 7 home premium gekocht 64 bits. Deze hebben we volledig geïnstalleerd en alle s werkt goed behalve; Empowering technology CineDash Media Console We kunnen deze software nergens vinden op internet. We hebben Acer tot 4 keer aan toe gebeld, maar ze weigeren ons te helpen omdat we de Windows 7 cd niet bij hun gekocht hebben maar bij Paradigit in Utrecht. Alle drivers van de laptop staan gewoon netjes op de site van Acer, maar deze software dus niet. Heb wel via een omweg de software kunnen vinden voor deze laptop alleen dan de Windows Vista versie, en na installatie geeft hij aan dat besturingssysteem niet juist is. Weten jullie eventueel telefoonnummer van Acer zodat we direct met iemand aan de lijn krijgen maar dan van hogere hand? Want hoe we hier geholpen zijn met het standaard telefoonnummer is echt zeer onbeschoft te noemen. We willen dus graag mensen spreken die boven de helpdesk staan. Uiteraard zouden we het zeer fijn vinden als een van jullie wel weet waar de juiste software te downloaden is. Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Link naar reactie
heb eens bij de site van acer gekeken, maar inderdaad voor windows 7 zijn die programma's niet te downloaden. Blijft de vraag wat er anders zou zijn als je windows 7 bij acer gekocht zou hebben. Waar heb je je laptop gekocht? Was dat ook bij paradigit? zo ja leg je probleem dan eens bij paradigit voor.
Link naar reactie
Jongens, Dank voor jullie antwoorden al heb ik er eerlijk gezegd totaal niets aan. Antwoord van de moderator Leo S verbaasd me nog meer. Het is geen zooi. Laptop zelf is niet bij Paradigit gekocht maar ergens anders. Volgens Acer helpdesk krijg je de software erbij als je de Windows 7 via hun gekocht had. Dit is dus pure koppelverkoop wat Acer doet. Met deze software kan je bijvoorbeeld bij deze latop: het geluid veel makkelijker mee bedienen. Links naast het toetsenbord van de laptop heb je een uitgebreide geluidsbedienings mogelijkheid. En dit werkt alleen maar met deze software. Alle hardware werkt verder prima, maar dit geluidsbedieingspaneel werkt dus niet. Dus die software is absoluut geen ROTZOOI te noemen. Graag dus voortaan opmerkingen maken als je 100 % weet waar het over gaat. Het was ook absoluut geen goedkope laptop te noemen. Hieronder zie je een link naar de afbeelding van de laptop. En links zie je als je goed kijkt wat ik bedoel. http://images2.icecat.biz/img/norm/high/2000480-3314.jpg
Link naar reactie
Tja, waarschijnlijk verschillen de meeste hier dan met jou van mening over die mee geleverde software. Ik heb al verscheidene van dit soort voorgeïnstalleerde PC's van (o.a) Acer onder handen gehad en ik verbaas me er dan iedere keer over wat de betreffende leverancier allemaal meent te moeten installeren. Verwijdering van die zooi, een ander wordt heb ik er niet voor, maakt zo'n computer meestal stabieler en sneller...... Maar goed, dat verhaal over de media-console is me dan duidelijk. Ik heb geen idee of daar software van anderen voor beschikbaar is. Mogelijke optie is om bijv. op Marktplaats eens te zoeken (advertentie plaatsen) naar iemand die ook een Acer heeft met de installatie bestanden op DVD, zodat je ze daarvan alsnog kunt installeren.
Link naar reactie
Zelf verwijder ik ook de meeste voor geïnstalleerde software van de fabrikanten. Is 9 van de 10 keer inderdaad zooi. Maar in dit geval is het dus geen zooi, omdat het een duidelijke functie heeft. Advertentie op marktplaats zetten is een mogelijkheid. Ik verwacht eerlijk gezegd dat in dit geval hij als nog de cd's bij Acer gaat bestellen. Hij had namelijk wel Windows 7 nodig voor zijn opleiding. Ik verwacht ook dat hij in dit geval Acer gaat aanklagen bij de NMA en eventueel zijn rechtsbijstandsverzekering in gaat schakelen in verband met de koppel verkoop. Voor Windows Vista is hij namelijk wel gewoon te downloaden vanaf de Acer site. Alleen voor Windows 7 dus niet meer. Als je de Vista versie download en installeert gaat het prima de installatie, alleen als je het wilt starten krijg je melding dat het verkeerde Windows versie is.
Link naar reactie
Mijn excuses voor de verbazingwekkende reactie, maar Acer Empowering Technology klinkt niet echt als iets wat je nodig hebt om het geluid te kunnen bedienen. Normaal gesproken zit die functionaliteit in de driver van de geluidskaart. Heb je ook al geprobeerd om de software te starten in Vista compatibiliteitsmodus? Klik hiervoor met rechts op de snelkoppeling naar de software en kies 'eigenschappen'. Selecteer op het tabblad 'compatibiliteit' door middel van de drop down box Windows Vista en klik op OK. Probeer de software nu nog eens te starten...
Link naar reactie
Hoi Leo, Excuses uiteraard geaccepteerd. Jouw manier van installeren heb ik niet geprobeerd. Heb het wel geprobeerd om hem als administrator te installeren. Ik zal hem het doorgeven morgen om het op deze manier eens te proberen te installeren. Acer zegt zelf ook dat je die software nodig hebt om het werkend te krijgen. Voor het geluids gedeelte heb je de Cine Dash Media nodig die ik ook genoemd hebt. Hiervoor mijn excuses is mijn fout geweest om het hier niet te melden. Maar de andere software gebruikte hij ook graag voor bepaalde dingen, maar weet eerlijk gezegd niet welke.
Link naar reactie
Je moet de software niet op deze manier installeren, maar opstarten. De installatie gaat, zoals je schrijft goed, maar bij het opstarten krijg je de melding dat je de verkeerde Windows versie hebt. Op de manier zoals ik beschreef zeg je tegen de software eigenlijk dat je geen Windows 7, maar Vista hebt...
Link naar reactie
Vandaag eventjes telefonisch contact gehad en het meest belangrijke gedeelte CineDash Media Console dat werkt weer gelukkig. Hij had eventjes met een vriend er naar gekeken en bleken een paar instellingen te zijn, welke wist hij ook niet meer precies. Hij zal proberen om de compatible modus te gebruikne om het andere probleem op te lossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...