Ga naar inhoud

waar frequenties in W7 mediacenter?


Aanbevolen berichten

Is er iemand die toevallig weet waar de frequenties zijn opgeslagen voor het Windows 7 mediacenter? Ik heb gezocht en gevonden dat in XP deze gegevens in het register worden weggezet, in Vista zitten de frequenties in de file prefs.xml maar voor Windows 7 is het dus onvindbaar. Mijn kabelboer is een zender op een andere frequentie gaan doorgeven en nu kloppen de gidsgegevens dus niet meer. Bij het lege kanaal heb ik gidsgegevens en bij het nieuwe kanaal dus niet en daardoor kan ik niet via de gids opnemen. Het editten van de frequentie lijkt mij de snelste methode maar waar doe je dat? Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:16aea68696="MGSpecial"]Ik was daar ook naar aan het zoeken en ik kwam op deze site terecht http://www.hack7mc.com/2009/07/managing-tv-listings-with-guide-tool.html Misschien heb je hier je antwoord met de Guide Tool[/quote:16aea68696] Helaas, met deze tool kan je gemakkelijk de veranderingen maken die je normaal ook in het Mediacenter kan maken. Hoe je de echte frequentie kan veranderen heb ik niet gevonden. Jack Marotick
Link naar reactie
De normale procedure is om de gidsgegevens opnieuw in te stellen. Alleen dan moet de zendervolgorde ook weer opnieuw ingesteld worden. Volgens mij doet Windows 7 dat soms ongevraagd zelf wanneer deze denkt dat er iets aan de configuratie is veranderd. Want soms zijn de zender instellingen ongevraagd gewijzigd en klopt de zendervolgorde ook niet meer. De alternatieve manier is om een nieuwe zender toe te voegen (te vinden via Gids en Ontbrekende kanalen toevoegen). Vervolgens de naam en de frequentie invullen.
Link naar reactie
Dank je Hans maar dit is niet de oplossing voor mijn probleem. Hier in Huizen heeft Ziggo eerst TV5 verwijderd en later deze weer teruggeplaatst op de frequentie waarop TRT zat. De Gidsgegevens die niet door Ziggo beheerd worden zijn niet aangepast dus als ik via de gids een programma van TV5 wil opnemen dan wordt er een leeg kanaal opgenomen, ga ik naar het kanaal waarop TV5 wel uitzendt dan krijg ik de gidsgegevens van de TRT. Als ik met de hand een zender invoer dan zijn daar geen gidsgegevens bij. Het gemakkelijkst is dus om de frequentie van het oude kanaal van TV5 waarbij dus gidsgegevens zijn om die te wijzigen. Maar waar doe je dat? In het register kan ik niets vinden en een passende file ook niet. Waar o waar? offtopic TV5 is een Franse TV zender die films en series in het Nederlands ondertitelt via de teletekst. Jack Marotick
Link naar reactie
Heb je dan al wel geprobeerd om de gidsgegevens aan te passen? Zo ja, ga naar [url=www.degroeneknop.nl]DeGroeneKnop[/url], daar is een draad waar dit soort fouten gemeldt kunnen worden: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,2558.0 Overigens is die site sowieso geschikter voor Media Center gerelateerde vragen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...