Ga naar inhoud

Problemen na installatie windows 7


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb onlangs door iemand mijn laptop laten formatteren, alles helemaal leeg en vervolgens windows 7 laten installeren (bij onze computerwinkel in de buurt). Alleen nu wilde ik thuis weer alle programma's installeren, maar de cd van asus (driver & utility) werkt niet, geeft aan dat die niet op windows 7 kan draaien. Ik dacht dat ik die cd nodig had om de laptop fatsoenlijk te laten werken, want nu heb ik dus een aantal problemen. Zoals het geluid. Dit werkt niet optimaal, en via het toetsenbord kan ik het geluid niet harder/zachter/aan/uit zetten. zo kan ik de webcam ook niet gebruiken. Hoe kan ik dit verhelpen? Groetjes, Michelle
Link naar reactie
Soms is het gebruik van Windows Update genoeg. Start deze dan wel zelf op en kies 'aangepast'. Grote kans dat er hardware drivers al klaar staan. Wat betreft de webcam, soms werken de oude drivers. Dat de CD niet opstart, dat is meestal geen probleem omdat de hardware drivers bijna altijd apart op een schijf staan. Via de Windows Verkenner moet je de CD maar eens gaan bekijken. Wat in dit soort gevallen ook handig is, maar mogelijk nu al te laat, om de installatie software op de HD te backuppen. Vaak staat de noodzakelijke software daar gewoon bij. Vanwege het verschil tussen Windows XP, eerst nagaan op de Asus website of er ook drivers zijn voor Windows Vista of 7.
Link naar reactie
[quote:54abbf0b4b="pdexie"]er vanuit gaande er voor je laptop wel driver zijn voor windows 7. Toch raar dat als je windows 7 in pc winkel laat installeren dat ze niet gelijk even alle drivers voor je installeren. En wat als je laptop niet geschikt is voor windows 7, zit je daar mooi mee te kijken[/quote:54abbf0b4b] Volstrekt mee eens. Die "winkel" heeft half werk geleverd of je opgezadeld met een probleem (indien er geen drivers beschikbaar zijn) Ik zou daar eventjes een gesprekje gaan voeren in jou situatie. Ik neem aan dat je ook niet met half af geld hebt betaald?
Link naar reactie
[quote:5bc174a4a0="Broosha"]Volstrekt mee eens. Die "winkel" heeft half werk geleverd of je opgezadeld met een probleem (indien er geen drivers beschikbaar zijn) Ik zou daar eventjes een gesprekje gaan voeren in jou situatie. Ik neem aan dat je ook niet met half af geld hebt betaald?[/quote:5bc174a4a0]Tja, de verstandige PC reperateurs zullen je PC dan niet van software voorzien. Ik zou het onder die voorwaarde de PC ook niet accepteren. Onder normale omstandigheden (dus alleen zonder die voorwaarde) zoek ik zelf toch nog heel veel uit. In theorie kan de hardware ook kapot zijn, kan een oude driver de nieuwe Windows installatie verstieren en zo zijn er allerlei 'kleinigheden' die problemen kunnen geven. Verstandig is ook om een backup of iets dergelijk te maken van de oude installatie en/of oude data.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...