Ga naar inhoud

partitie samenvoegen


Aanbevolen berichten

Hey iedereen, ik heb een probleem, mijn harde schijf is gepartitioneerd, er is een deel van 37 (F: ) en een van 19 (C: ). nu is het zo dat ik alleen F: gebruik en C: eigenlijk nooit, hoewel op allebij windows XP staat (mijn moeders ex-vriend heeft dat gedaan dus ik kan het hem niet meer vragen om dit te doen :roll:). mijn F: schijf is nu zo goed als leeg, 6,87 GB over , en ik download nogal veel spellen en programma's dus dat is nooit genoeg. ik ga binnenkort (deze of volgende week al) wel een nieuwe pc kopen maar ik zou graag mijn C: schijf helemaal samenvoegen bij F, zodat ik daar weer 19 GB bij heb. wat ik dus wil: C: formatteren (is al helemaal leeg, alles handmatig verwijderd) de vrijgekomen ruimte aan F: toevoegen boot.ini veranderen als dat nodig is kan iemand miss vertelen hoe ik dan te werk moet gaan? alvast heel erg bedankt!! Tom
Link naar reactie
Allereerst maak van zowel je C: (moet de boot manager nog op staan) alswel van je F: partitie een Image met een Image maker op een externe HD of via een netwerk naar een andere computer. Als je een 2de HD in je computer hebt kun je het daar naar doen. Doe ook een verify met die Image maker. Als dat in orde is start RUN en type: "diskmgmt.msc" met een return. Dit werkt voor WinXP, voor de andere smaken weet ik niet. Hierin open "\Action\All Tasks\Change drive letter and Path" en zet F: naar C: en C: naar D: Je CD/DVD drive kun je naar E: zetten, maar dat gaat in Control Panel. Als dat is gelukt dan staat je systeem weer op C: en kun je met een Partitie programma zoals "Paragon Partition Manger" of met "Partition Magic V8.0" je twee partitie's weer samenvoegen. Met PM V8.0 gaat dat in ieder geval "on the fly", d.w.z. je kunt het in Windows doen. Ik heb het zelf ook gedaan en gaat gesmeerd. Als er iets mis gaat heb je altijd nog je Images. Zorg dat je daarvoor een boot-CD van dat prohgramma bijdehand hebt. Bijdeweg, heb je overwogen om twee partitie's te behouden? C: voor je systeem, zeg Windows, D: voor al je eigen werk. Tenzij je natuurlijk een tweede HD in je computer hebt. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...