Ga naar inhoud
  • 0

Windows activeren zonder modem of netwerk

anoniem

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Of het nummer opzoeken wat voor Mozambique geldt... Als je de activatiewizard start en kiest voor telefonisch activeren, kun je door middel van een dropdown een land kiezen, waar vervolgens de telefoonnummers voor worden gegeven. Voor Nederland is er naast het gratis nummer ook nog een 020 nummer (die ik zo gauw even niet uit mijn hoofd weet), speciaal voor mobiele telefoons en mensen die vanuit het buitenland bellen. Als je portugees dus niet zo goed is, kun je alsnog Windows in het nederlands activeren...
Link naar reactie
  • 0
Dank voor alle reactie's. Zo zal het wel lukken. Het is een reparatie laptop waar een nieuwe HD in moest. Ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken met Internet en ook het modem (met verondersteld goede installatie file van de fabrikant) wil niet installeren. Het lijkt me dat de duoplug modem + netwerk aan de zijklant los zit op de print want kan een beetje op en neer worden bewogen. Er gaat bij opstart slechts 1 keer heel kort het gele lichtje aan beide zijden van de plug branden en verder geen enkel lichtje meer. Normaal als de netwerk plug erin zit zie je het groene rechter lichtje boven de plug branden. perloc
Link naar reactie
  • 0
[quote:17eda5d037="perloc"]Dank voor alle reactie's. Zo zal het wel lukken. Het is een reparatie laptop waar een nieuwe HD in moest. Ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken met Internet en ook het modem wil niet installeren. Het lijkt me dat de duoplug modem + netwerk aan de zijklant los zit op de print want kan een beetje op en neer worden bewogen. [/quote:17eda5d037] Voor zowel het functioneren van modem en netwerk moeten toch echt de drivers geïnstalleerd worden. Probeer voor een goede installatie de OEM installatie cd van het merk van je laptop te pakken te krijgen. Zo'n installatie cd kijkt naar een code die in de BIOS staat en als die code er in staat dan krijg je XP er op zonder dat je XP dan verder moet valideren. Je hoeft dat nummer aan de onderkant dan ook niet in te geven want die OEM heeft een eigen vast nummer. Zie hiervoor http://forums.mydigitallife.info/forums/5-Windows-XP Jack Marotick
Link naar reactie
  • 0
Ik zal dat doen vandaag en neem aan dat je het eerste item uit de list bedoelt. Ik geloof niet dat dat ergens toe leidt. Ik heb alle drivers van de DELL site voor deze computer gedownload. De driver voor NIC is geïnstalleerd en vermeld dat "this device works properly". Desondanks zie ik geen enkele reactie als ik die op het ADSL modem aansluit. Ook niet als ik de .EXE file run van de Dell drivers. Wat betreft het (inbel) modem heb ik een geel vraagteken in de device manager. Er zijn 2 modem drivers. Vanuit windows wordt de driver daar niet gevonden. Ik heb beide .EXE files geprobeerd, de installatiue verloopt vlekkeloos maar op het eind komt de melding dat het modem niet is geïnstalleerd. Omdat het modem niet wordt herkend weet ik ook niet welk erin zit. Heb de laptop klepje opengemaakt, het modem, een klein kaartje op een voetje gevonden maar geeft geen enkele informatie over het ding. Computer is op leeftjd: er is geen bijbehorende CD. perloc
Link naar reactie
  • 0
In de BIOS is de LAN "Enabled" Voor het modem is geen Bios instelling becshikbaar. Ik heb getracht die OEMBIOS tool V1.1 te downloaden maar dat stuit op allerlei problemen. Op veel sites moet je voor download registeren (wéér zo'n registratie geile site) en daar voel ik niets voor. Veel sites beloven de download maar is daar niet te vinden. Op andere sites gaat de download steeds mis, de snelle is enige tientallen KByte groot, de langzame (niet vooruit te branden!) is 80MByte groot. Megabyte dus. Er is iets raars aan de hand met dat Bios tool. perloc
Link naar reactie
  • 0
Maar eigenlijk ging het om je Dell laptop met XP bij Microsoft te registreren? Op het forum wat ik eerder opgaf is te vinden hoe je zelf een Dell oem cd kan maken. In jouw geval is dat vermoedelijk legaal als er eerder ook al XP op stond. Zo'n oem cd bevat een paar extra files die eenmaal geïnstalleerd je xp automatisch valideert het heeft een eigen nummer, dit is zo bedacht omdat anders het uitgeven van nieuwe computers te vergemakkelijken en voor de gebruiker simpel uit te voeren zonder gedoe. Ik meen ergens op dat forum ook een beschrijving gelezen te hebben welke files je bij een geïnstalleerde versie vervangen moeten worden zodat het ook werkt. Had je voordien ook al XP op de laptop dan mag je dat doen om zo de oude situatie te herstellen. Ik zou geen tijd verdoen aan BIOS programaatjes. Jack Marotick
Link naar reactie
  • 0
Tja, dat is een heel gedoe. Op de laptop stond XP Home. Ik heb een CD met XP Home OEM en ik heb twee licentie's liggen voor XP Prof OEM, maar ik heb geen CD XP prof OEM, dus ik kan de licentie's niet gebruiken. De eigenaar heeft een illegale XP maar welke weet ik niet. Nog niet binnen en bovendien zie je dat pas als je gaat instelleren. Die zal ik dus installeren en trachten te activeren. Nu is de vraag, kan ik een copie daarvan maken, nLite runnen en daar alle .EXE drivers bij opzetten? Installeert de CD dan die drivers of moeten het de .DLL drivers zijn. Daar heb ik geen ervaring mee. De site van DELL geeft alleen maar de .EXE drivers die je dus moet runnen om te installeren. perloc
Link naar reactie
  • 0
Als op de laptop XP Home edition OEM stond geinstalleerd, kun je die XP Pro OEM licentie sowieso niet gebruiken. Die is namelijk niet bij die PC geleverd en OEM licenties zijn niet overdraagbaar naar een andere PC. Je zal dus XP Home moeten installeren en activeren op de manier zoals ik hierboven schreef.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...