Ga naar inhoud
  • 0

Draadloos thuisnetwerk

anoniem

Vraag

Ha allen, Ik heb een laptop met hierop windows xp en ik het een laptop met hierop windows 7. Verder heb ik een goed werkende linksys router. Met beide computers kan ik op het internet via de router. Echter kan ik geen netwerk tussen beide aanleggen. Ze vinden elkaar niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? BVD, groeten Remco
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
win 7 niet de gemakkelijkste wat netwerken betreft ms heeft het hier aardig dicht getimmert draai in ieder geval de netwerk wizard op beide machines en kijk goed wat je instelt voor je volgende klikt klakkeloos aan nemen dat het goed staat is verkeerd instellen!!! op beide machines hierna de map(pen) of hd( s ) delen (eventueel ook de printer( s )) niks gedeeld is niks vinden
Link naar reactie
  • 0
Ok bedankt. Ik ben nu op de computer met windows 7 de wizard netwerk opzetten aan het draaien. Ik krijg vervolgens een scherm van een netwerk opzetten. Met de volgende opmerkingen: Selecteer de draadloze router die of het toeganspunt die/dat u wilt configureren. Het kan tot 90 sec duren totdat de niet geconfigureerde apparaten in het netwerk verschijnen. Ik ben al zeker 5 aan het wachten en er gebeurd niets. Doe ik iets niet goed. BVD voor jullie antwoord
Link naar reactie
  • 0
Met identiek bedoel ik dus op beide compu's dezelfde naam. En zoals door anderen omschreven delen van mappen inschakelen. Als installeren is gelukt maar er wordt niets gevonden, is mijn ervaring dat het opnieuw opstarten modem/router/compu's (in die volgorde nadat alles is uitgezet) wil helpen. Sparks
Link naar reactie
  • 0
* Netwerkcentrum Windows 7 instellingen (dank aan FAQman CID 09/2010 blz 57 XP ziet W7 niet) Configuratiescherm-onderdelen > Netwerkcentrum > Geavanceerde instellingen voor delen - Drie keer de bovenste bal aanklikken - "Mediastreaming is uitgeschakeld" zo laten staan - Twee keer de onderste bal aanklikken zie ook http://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...