Ga naar inhoud

Hoe kan ik NAS-schijf delen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet voor m'n zoon een NAS aansluiten op zijn computernetwerk, omdat hij z'n backups daarop wil zetten. Daarvoor moet ik de NAS-verbinding (die zich onder Netwerk) bevind, "zien" in het systeem van backup maken en terugzetten. Echter ik kan wel de verbinding "zien" met m'n verkenner, maar binnen het Backupsysteem kan ik hem niet zien. Daarom kan ik de Backup niet op de juiste plaats zetten. Hoe kan ik de juiste plaats op de NAS Schijf delen, als er in de menu's niet over "Delen" gerept wordt ?
Link naar reactie
Een NAS is een stuk hardware wat vaak met bepaalde software word geleverd. De software werkt per merk/fabrikant verschillend. Lees de handleiding, kijk op de site of meld even om wat voor NAS het precies gaat (merk, type, alles wat op de doos staat...) Bij Synology word standaard software geleverd die je hierbij helpt. In Windows is het normaal gesproken kwestie van mapping aanmaken in je verkenner naar iets van \\naam-nas\naam-map, zie ook http://computertotaal.nl/tips/7070-netwerkkoppeling-maken.html
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...