Ga naar inhoud

Waarom heb ik beperkte verbindingsmogelijkheden?


anoniem

Aanbevolen berichten

Het volgende probleem met bedraad internet: Als ik de kabel in mijn router steek-> geen internet verbinding, de melding “beperkte verbindingsmogelijkheden” en de volgende melding van netwerkcontrole: Tijd van laatste controle: 03/13/11 15:27:48 WinSock-controle Status van WinSock info Er is tijdens de verificatie van de Winsock-basisproviders een fout opgetreden: 2 error Niet alle vermeldingen voor basisserviceproviders kunnen in de Winsock-catalogus worden gevonden. Opnieuw instellen is vereist. info Gebruiker verwijzen naar ondersteuningsnummer Controle van netwerkadapter Detectie van netwerklocatie info Internetverbinding thuis gebruiken Identificatie van netwerkadapter info Netwerkverbinding: naam=LAN-verbinding 3, apparaat=Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC, mediatype=LAN, submediatype=LAN info Ethernet-verbinding geselecteerd Status van netwerkadapter info Status van netwerkverbinding: Verbonden Controle van HTTP, HTTPS en FTP HTTP-, HTTPS- en FTP-verbindingsmogelijkheden warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved warn FTP (passief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.passport.net: The server name or address could not be resolved warn FTP (actief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved error Kan geen HTTP-verbinding maken. error Kan geen HTTPS-verbinding maken. error Kan geen FTP-verbinding maken. Als ik vervolgens de router vervang door een koppelstukje en zo de ethernetkabel dus rechtstreeks met mijn kabelmodem verbind, werkt internet gewoon en geen verdere meldingen. Als ik een andere router plaats hetzelfde probleem. Andere computers werken bedraad prima via elk van de routers. Ik heb een andere ethernet-kabel geprobeerd, hielp niet. Als ik een wifi-g dongle in de probleemcomputer steek werkt internet draadloos ook gewoon via elk van de routers. Ik heb me al suf gezocht naar oplossingen maar ik kom er niet uit. -Ik heb “herstellen” geprobeerd, hielp niet. -Ik heb de volgende commando’s in DOS gebruikt: netsh winsock reset catalog netsh int ip reset c:\resetlog.txt -Geen resultaat dus dit programmatje gebruikt: WinSockXPFix. Helaas hielp dit ook niet. Het viel me op dat de pc in kwestie een zogenaamd APIPA adres had beginnend met 169.254… -Toen een vast ip ingevoerd bij het internet protocol (TCP/IP) op de pc. De melding “beperkte verbindingsmogelijkheden" verdween hiermee maar ik kreeg er geen internetverbinding mee. De melding van netwerkcontrole bleef hetzelfde, er stonden alleen een paar minder regels met “warn” onderaan. -Ook heb ik zonealarm voor de zekerheid verwijderd, nu draait dus windows firewall, dit hielp niet. Het gaat om een computer met: -windows XP-home -Internet explorer 8 -Avast 6 -Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (100 mbps) Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Link naar reactie
In dit geval zit het probleem waarschijnlijk bij het modem en de router. Sluit het modem aan op de router en reset dan het modem. Reset hierna de router en probeer het nogmaals. Is hierna nog steeds geen verbinding controleer dan de instellingen van de router of doorloop de standaardstappen van de router na het resetten van de router naar fabrieksinstellingen. De netwerkkaart of de kabel lijkt mij de boosdoener.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...