Ga naar inhoud

Dynamische harde schijf backuppen


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe laptop en die blijkt een dynamische harde schijf te hebben. Er zal vast een goede reden voor zijn om dat te doen. Voor mij is het lastig. Ik ben gewend een backup te maken met Acronis. Die maakt geen backup van dynamische schijven. Ik heb wel een backup gemaakt mbv de backup mogelijkheid van Windows 7 zelf. Toch zou ik graag à la Acronis een backup kunnen maken en terugzetten. Is er software die dat kan?
Link naar reactie
Is de laptop met een dynamische schijf geleverd? Dat is vrij ongebruikelijk, tenzij er meerdere besturingssytemen opstaan. Wat is het merk? Is het niet per ongeluk dynamisch gezet? Dynamisch heeft voordelen als je bijvoorbeeld meerdere besturingssytemen draait, of meerdere schijven geïnstalleerd hebt maar deze als 1 wil zien. Dynamisch kan incompatibiliteit geven met bepaalde software en is trager dan een 'normale' schijfindeling. Ik zou denk ik gaan voor een backup van je eigen gegevens en het apparaat opnieuw installeren (uiteraard niet-dynamisch). Groeten, Stijn
Link naar reactie
In de handleiding wordt beschreven dat bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen de schijf volledug opnieuw wordt ingedeeld. Het is het proberen waard toch? Dan weet je ook meteen hoe zo'n herinstallatie werkt. Als Medion ervoor heeft gekozen een dynamische schijf in te richten (wat bijzonder maar niet functioneel zou zijn) was dat wel terug te vinden op internet of in de handleiding
Link naar reactie
Ik moet op F11 drukken voor recovery. Recoverymap heeft niet meer de oorspronkelijke benaming waardoor hij niet wordt gevonden. Recoverymap bevat factoryfiles. Ik heb geprobeerd extra partities te maken, daar is het een en ander mis gegaan. Wat heet, pc werkt prima, alleen met dynamische schijf en daar wil ik dus vanaf. Misschien is hij om te zetten naar 'basic' schijf mbv software?
Link naar reactie
In de handleiding viel te lezen dat Medion netjes schijven voor herstel meegeeft? Zo niet, en je hebt (zelf) de schijfindeling aangepast (dus waarschijnlijk ook per ongeluk naar dynamisch geconverteerd) dan kun je niet meer herstellen. Meeste bedrijven leveren (tegen betaling) setjes herstelschijven (ik heb bij Packard Bell gewerkt en vaak met soortgelijke vragen van doen gehad). Je bent wel alles wat er tot nu op het systeem is aangepast (eigen documenten, programma's en instellingen) kwijt maar je kunt het systeem in ieder geval naar originele instellingen terugzetten. Daarna zul je normale schijfindeling hebben. Herstelschijven zijn in geval van nood sowieso aan te raden. In veel gevallen wordt er geen support geboden als je het systeem niet terug kunt zetten naar originele fabrieksinstellingen.. Backup van je huidige systeem kun je inderdaad aan de hand van de tip van bsa100 maken maar dat lost je toekomstige problemen (en onnodig 'risico' bij gebruik van dynamische schijfindeling) niet op. Grtz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...