Ga naar inhoud

Hoe repareer ik internetkabel?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik game online game op mijn xbox360. Hiervoor gebruik ik een internetkabel die aangesloten is via een router naar mijn laptop. Mijn laptop staat naast mijn xbox 360. De internetkabel die ik dus gebruik om normaal te internetten plug ik achter in de xbox360 wanneer ik online wil gamen. Omdat dit switchen van kabels natuurlijk slecht is (geen andere optie, geen draadloos internet) is na loop van tijd het lipje van de (UTP stekker? het uiteinde van de internetkabel) afgebroken. Ik kan nu nog wel nog steeds gebruik maken van internet en online via mijn xbox360, maar de internetkabel zit er losjes in en moet ik ook vaak hard aanduwen, dit lijkt me ook niet goed voor de kabel. Soms geeft hij daarom ook aan dat er netwerkproblemen zijn. Nu vraag ik me af, kan ik bij een computerzaak een (utpkabeltje?, uiteinde kabel) kopen en hoe haal ik de oude utp stekker eraf (tangetje?)? Kan je dit uberhaupt zelf doen of moet je daar iemand die daar verstand heeft van inhuren om te laten fixen? Ik heb al wat rond gegoogled maar ik kom er niet echt veel wijzer uit, ik wil wel zeker weten dat ik het goede uiteinde van de internetkabel koop.
Link naar reactie
Je kunt er met een speciale tang een nieuw stekkertje aan zetten. Wel een precies werkje. Als de kabel zelf eenvoudig te vervangen is, is een complete kabel waarschijnlijk goedkoper. Koop er ook een switch (of zonodig router) bij en twee korte utp kabeltjes voor pc en xbox. Je moet je draadkleuren goed hebben (kruis of recht) De twisting van de aders moet zo lang mogelijk in takt blijven(niet zelf gaan draaien) Dit heeft met de demping te maken. De aders moeten goed onder de pennetjes zitten(contact of geen contact) Zo zie je maar er komt een hoop kennis bij kijken. Is het ook mogelijk om éénmaal een connector er aan te zetten en deze dan in een switch te stoppen en met andere kabels verder gaan? Info over het maken van een UTP kabel: http://www.netwerkproducten.com/extra_info_pages.php/pages_id/14
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...